top
چگونه کودک خود را از شیر بگیرم؟

چگونه کودک خود را از شیر بگیرم؟

کارگروه تربیتی و پزشکی پرتال جامع و تخصصی کودک، مهدکودک و خانواده: توجه داشته باشید که در ساعات شیردهی، شیر و آب میوه را با فنجان، جایگزین شیر خود کنید. در صورت مقاومت و عدم علاقه به فنجان، استفاده از شیشه اشکالی ندارد

چگونه کودک خود را از شیر بگیرم؟

پیش از اقدام، به چند نکتة ذیل توجه کنید :

1- از همزمانی با موقعیت های استرس آور و فشار روحی کودک (آموزش توالت رفتن، جداسازی برای خواب، تعویض خانه، ترس و ...) بپرهیزید.

2- از مسافرت و ترک کودک برای از شیر گرفتن بپرهیزید. این عمل فشار روحی را برای او در پی خواهد داشت.

3- از شیر گرفتن کودک، به معنای قطع ارتباط عاطفی مادر با فرزند نیست؛ بنابراین، رابطة عاطفی خود را با او قطع یا کم نکنید؛ بلکه بر میزان آن بیفزایید.

4- لازم است پدر نیز بر رابطة عاطفی اش با کودک بیفزاید تا خلا عاطفی ناشی از قطع شیر کودک را پر کند.

راهکار از شیر گرفتن

از مکان و زمانی معنوی (زیارتگاه، مسجد - روز تولد امامان (ع)) آغاز کنید. رو به قبله بنشینید و سورة مبارکة «یس» را تلاوت، و ثواب آن را به روح مقدس حضرت علی اصغر اما حسین (ع) هدیه کنید.

بهترین شیوه، شیوة تدریجی است. در ابتدا، وعدة 6 بعد از ظهر را حذف کنید. پس از 2 روز، وعدة 10 صبح را حذف کنید و این وضعیت را تا 1 تا 2 هفته ادامه دهید. پس از آن، وعدة 2 بعد از ظهر؛ 4 روز بعد، وعدة 1 شب، و 4 روز بعد وعدة 6 صبح را حذف کنید.

توجه داشته باشید که در ساعات شیردهی، شیر و آب میوه را با فنجان، جایگزین شیر خود کنید. در صورت مقاومت و عدم علاقه به فنجان، استفاده از شیشه اشکالی ندارد.

مناسب است در ساعات شیردهی، تا مدتی او را سرگرم کنید تا کمتر رنج ببرد.

در صورت اضطرار به از شیر گرفتن فوری، از خوردن مایعات بپرهیزید؛ سینه ها را محکم ببندید؛ روی ان ها کیسة یخ قرار دهید و با دست یا شیر دوش، شیر ان را بدوشید.



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات