top
تجربه شخصی در این هفته

تجربه شخصی در این هفته

کارگروه تربیتی پرتال جامع و تخصصی کودک: در این هفته جنین شش هفته ای است. مغزها به سرعت رشد می کنند و بخشهای مختلف مغزها کامل می شوند.

تجربه شخصی در این هفته

در این هفته جنین شش هفته ای است. مغزها به سرعت رشد می کنند و بخشهای مختلف مغزها کامل می شوند. غده ی هیپوفیز که در کف مغز است و هورمونهای مهمی را در بدن ترشح می کند شروع به رشد و نمو می کند. در این هفته انگشتهای دست و پا و همچنین شانه ها تشکیل می شوند و سر به صورت گرد مانند در می آید حالا شکل جنین مانند یک آدم است اما به اندازه ی یک آلبالو است. روده شروع به رشد و نمو می کند و همچنین به صورت پیچ پیچ در می آید. در آغاز روده در شکم جنین جا نمی شود به همین دلیل روده به سمت بند ناف می رود و در آنجا رشد می کند و در همین زمان است که حس بویایی در مغز تشکیل می شود. بدن مادر دچار تغییراتی می شود از جمله : کشیدگی عضلات رحم ، سرگیجه ، فشار خون پایین ، لکه بینی . که جای نگرانی نیست و بهتر است با پزشک ماما مشورت بشه.
فعالیت های این هفته
برای مصرف ویتامینهای روزانه برنامه منظمی طراحی کنید: ویتامینها را در یک جعبه دارو که محفظه های جداگانه ای برای هر یک از روزهای هفته دارد، قرار دهید. هر روز شک کردید که آیا ویتامینهای آن روز را مصرف کرده اید یا نه، محفظه مربوط به آن روز را چک کنید. جعبه دارو را در کنار مسواک خود قرار دهید تا هر شب در هنگام مسواک زدن، مصرف ویتامین را به یاد بیاورید.



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات