top
مامان و بابا چه بازیهایی بهتر است؟

مامان و بابا چه بازیهایی بهتر است؟

کاگروه تربیتی پرتال جامع کودک و خانواده : کودکان ، به دلیل کنجکاوى براى شناخت دنیاى اطراف خود ، به جستجو در هر چیزى مى پردازند. از جمله مى خواهند بدن را کشف کنند.

مامان و بابا چه بازیهایی بهتر است؟

جلوگیرى از بازى هاى جنسى

کودکان ، به دلیل کنجکاوى براى شناخت دنیاى اطراف خود ، به جستجو در هر چیزى مى پردازند. از جمله مى خواهند بدن را کشف کنند. در این جستجوهاست که با اندام تناسلى خود آشنا مى شوند و سپس کنجکاوانه ، مى خواهند بدانند که آیا دیگر کودکان نیز همین گونه هستند یا خیر؟ لذا به بازى هایى نظیر : دکتربازى و مامان بازى روى مى آورند که در این بازى ها سعى مى کنند از چگونگى اندام هاى یکدیگر آگاه شوند. این مسئله، در کودکانى که شاهد روابط جنسى والدین بوده اند و یا اندام تناسلى آنها را دیده اند، بیشتر و حساس تر مى شود ؛ زیرا در این گونه موارد، کودک ، دوست دارد به تقلید از بزرگ سالان بپردازد و رفتارهاى آنان را انجام دهد. در این صورت، گاه ممکن است طرفین بازى، با رضایت ، به بازى با آلات تناسلى یکدیگر بپردازند و از این طریق ، احساس لذّت کنند و کم کم ، زمینه براى انحراف جنسى آنان فراهم شود. 
والدین ، در پیشگیرى از بازى هاى جنسى کودکان وظیفه دارند و باید مراقب باشند تا شرایط محیطى براى این نوع بازى ها براى کودکان فراهم نشود و اگر احیاناً این صحنه ها را مشاهده کردند ، باید به صورت معقول ، از آن بازى ها جلوگیرى کنند .

آنها نباید از کودکان بپرسند : چه مى کنید؟ زیرا هرگاه کودکان ، عین حقیقت را بگویند، براى والدین ، بسیار ناراحت کننده خواهد بود. همچنین نباید آنها را سرزنش و شرمسار کرد ونیز نباید حرکت آنها را به صورت دیگرى حمل کرد و یا بهانه ساده اى یافت از قبیل این که: آیا فکر نمى کنید با این هواى سرد ، نباید لُخت شد ؛ بلکه باید به کودکان دستور داد که لباس خود را مرتّب کنند و به بازى دیگرى بپردازند . باید گفت: تو و دوستت داشتید لباس هاى یکدیگر را درمى آوردید . شما لخت بودید . این حرکت را نباید انجام دهید! دیدم که به او دست مى زنى! این کار ، مجاز نیست! هرگاه سؤالى داشتید ، از من بپرسید و با من مطرح کنید ، تا موضوع را برایتان شرح دهم. 
این روش مسالمت آمیز و آگاه کننده، موجب آن خواهد شد که هم آزمایش هاى جنسى کودک محدود گردد و هم لطمه اى به علاقه او به جنس دیگر و عشق وارد نیاید. 
امّا گاهى این رفتارهاى کودکان ، از مرز کنجکاوى مى گذرد و با این که مکرراً کنجکاوى خود را در این زمینه ارضا کرده، امّا باز هم همواره مترصّد فرصتى است تا دزدانه ، به اعضاى تناسلى دیگران نگاه کند. این امر ، نشانه آن است که کودک ، گرفتار مشکلى عمیق تر شده است . لذا براى رفع این مشکل، علاوه بر راه هاى گذشته باید با یک مشاور متخصّص مشورت کرد



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات