top
تاثیر دیده ها و شنیده ها بر تربیت جنسی فرزندانمان چیست؟

تاثیر دیده ها و شنیده ها بر تربیت جنسی فرزندانمان چیست؟

کارگروه تربیتی پرتال جامع کودک و خانواده : همه می دانیم که امروزه رسانه ها در پیشرفت جوامع بشری نقش بسیار مهمی ایفا می کنند؛ از جمله : اینترنت ، فیلم و عکس ، موسیقی

تاثیر دیده ها و شنیده ها بر تربیت جنسی فرزندانمان چیست؟

همه می دانیم که امروزه رسانه ها در پیشرفت جوامع بشری نقش بسیار مهمی ایفا می کنند؛ از جمله :

اینترنت

پدیده ی اینترنت ، فصل جدیدی را درسهولت و سرعت بخشیدن به انواع فعالیت های علمی ، فرهنگی ، سیاسی و... به روی انسان ها گشوده است و استفاده از آن برای برخی افراد، به دلیل موقعیت های شغل ، اجتناب ناپذیر است. در کنار مزیت های فراوان اینترنت،نباید از جنبه های تخریبی و خانمان سوز آن غافل بود؛ چرا که امروزه این رسانه،مرزهای جغرافیایی را ازمیان برداشته و در برخی مواقع ، فرهنگ و سنت های متضاد با فرهنگ خودی را نیز منتقل می کند. گونه های متفاوت ارتباط با نهادهای حقیقی و حقوقی،انسان را از حضور در بیرون از منزل بی نیاز کرده است. بیش از هرچیز،سایت های جذاب سرگرمی و تفریحی،وقت بسیاری از جوانان را اشغال کرده اند وبرخی دیگر از این سایت ها ، تنها با هدف پرداختن به مسائل ضد اخلاقی و انحرافی ایجاد شده اند.  بنابراین امروزه مسئولیت والدین و نهادهای مسئول ، بیش از پیش سنگین و خطیرمی باشد.

هیچ عقل سلیم و انسان فرهیخته ای مزایا و فواید این رسانه ی فراگیروکاربردهای مثبت آن را انکار نمی کند،اما در کنار همه ی اینها، باید بر نحوه ی استفاده از این وسیله نظارت و دقت داشته باشیم. این امر قبل از هرچیز، مستلزم آگاهی والدین از مسائل روز و آشنایی با پدیده ی اینترنت می باشد تا علاوه بر دادن آگاهی های لازم به فرزند خود ، او را در استفاده از خدمات مثبت اینترنتی،یاری دهند.بنابراین حداقل کاری که والدین می توانند انجام دهند، کنترل و نظارت نامحسوس بر نحوه ی استفاده فرزندشان از این وسیله می باشد؛مانند تنها گذاشتن فرزند به همراه دوستان در منزل و با کافی نت ها.چراکه یکی از زیانهای اینترنت،آشنایی بچه ها با اموری است که مناسب حال و سن وسال آنها نیست. 

فیلم و عکس

درمورد دیدن فیلم وعکس نیز باید همین گونه رفتار شود. دیدن برخی از فیلم ها که از صحنه های عشقی و آلوده به مسائل شهوانی برخوردار است، ولو با مجوز مسئولان باشد ، برای هیچ فردی مناسب نیست ، چه رسد به فرزندان ما. برخی از آثار فیلم ها که در روحیات کودکان ما اثرگذار است ، عبارتند از: یادگیری الفاظ رکیک ، آشنایی با روابط عاشقانه ، ایجاد ترس و وحشت ، آموزش خشونت های رفتاری و پرخاشگری ، گرایش به پوشش های مختلف ، یادگیری برخی از شیوه های اعمال خلاف مانند دزدی ، قتل ، فرار ، آ دم ربایی ، فریب ، مردم آزاری ، قمار ، درگیری و...هم چنین باید در نصب برخی از عکسهای هنر پیشه ها و ورزشکاران بدن ساز و .. دقت شود.  اتاق دختر و پسر ما ، نباید با عکس های برهنه ی ورزشکاران پرورش اندام و یا هنرپیشه های زن با وضعیت کذایی ، تزیین شود.جداسازی عکس های مرد و زن از یکدیگر و داشتن آلبوم های جداگانه ، می تواند در تربیت صحیح و هدایت غریزه ی جنسی فرزندان نقش مهمی داشته

باشد. ممکن ا ست آنها با دیدن عکس زیبایی از زن یا مرد ، تا آخر عمر او را فراموش نکنند و در رویاهای خود همواره لذت ببرند. بنابراین باید بسیار مراقب نحوه استفاده از فیلم ، عکس و موسیقی در فرزندان خود باشیم. بنابراین نباید فراموش کرد که در این خصوص محصولات مفید و مضر هردو وجود دارند و باید ازمحصولات مفید بهره جست.

موسیقی

در مورد استفاده از موسیقی نیز باید توجه داشت که از شعر ، ریتم وآهنگ مناسبی برخوردار باشد. موسیقی مبتذل که خواننده ، آهنگ یا شعر آن مناسب مجالس لهو ولعب باشد ، زمینه ساز آشفتگی روحی ، تحریک و انحراف جنسی خواهد بود. از عوارض موسیقی مطربی و غنایی می توان به این موارد اشاره کرد: خفت ، سبکی و سستی به همراه غم و شادی افراطی که مجموعا موجب ضربات روحی و تحریکات جنسی در آدمی می گردد.

کانت ، فیلسوف معروف آلمانی می گوید: موسیقی اگر از همه ی هنرها مطبوع تر باشد، ولی چون به بشر چیزی نمی آموزد، از تمام هنرها پایین تر است.

بنابراین نباید به صرف هنری دانستن موسیقی ، جوانان خود را در این حیطه آزاد گذاشت و حتی آنها را تشویق کنیم.استفاده از موسیقی افراطی به صرف لذت بردن بیشتر از زندگی نیز درست نیست. هرآنچه موجب لذت شود،نمی تواند مجاز باشد ، چرا که این امر درراستای طبع انسانی و روح متعالی آدمی نمی باشد.



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات