top
اثرات استفاده از تلفن همراه در کودکان

اثرات استفاده از تلفن همراه در کودکان

کار گروه فرهنگی؛ پرتال جامع و تخصصی کودک:تلفن‌های همراه برای کودکان اثر منفی دارد و هیچ دلیل سازنده ای برای استفاده از تلفن همراه در پروسه آموزش مشاهده نشده است و از سوی دیگر ثابت شده تلفن‌های همراه باعث حواس‌پرتی نوجوانان می‌شود.

اثرات استفاده از تلفن همراه در کودکان

در حالی که بارها درباره استفاده از تلفن‌های همراه و حواس‌پرتی دانش‌آموزان هشدار داده شده، اما این روزها گوشی تلفن همراه به یکی از مهم‌ترین ابزاری تبدیل شده که داخل کیف مدرسه نوجوانان قرار می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از دنیای اقتصاد، اگرچه برخی کارشناسان معتقدند استفاده از تلفن‌های همراه و سایر ابزارهای فناوری اطلاعات در امر آموزش مفید است، اما بسیاری از محققان می‌گویند این دستگاه‌ها باعث حواس‌پرتی دانش آموزان در زمان آموزش می‌شود.

از آنجا که بسیاری از پدر و مادرها دربرابر درخواست فرزندشان برای داشتن گوشی تلفن همراه مخالفت نمی‌کنند بسیاری از این نوجوانان با خود یک دستگاه گوشی حمل می‌کنند و معمولا سر کلاس درس مرتب از این دستگاه‌ها استفاده می‌کنند.

کارشناسان معتقدند تلفن‌های همراه برای کودکان اثر منفی دارد و هیچ دلیل سازنده ای برای استفاده از تلفن همراه در پروسه آموزش مشاهده نشده است و از سوی دیگر ثابت شده تلفن‌های همراه باعث حواس‌پرتی نوجوانان می‌شود.

به گفته کارشناسان، اگر والدین بر این اعتقادند که فرزندشان به منظور امنیت بیشتر نیاز است که گوشی تلفن همراه با خود حمل کنند، بنابراین وزارت آموزش لازم است قانونی طرح کرده که بر اساس آن در طول ساعات مدرسه استفاده از موبایل غیرممکن باشد.

به این ترتیب وقت کلاس با تذکر دادن به دانش‌آموزان در مورد استفاده از تلفن‌های همراه تلف نمی‌شود و نوجوانان هنگام حضور در کلاس درس حواس پرتی نخواهند داشت.

همچنین تحقیقاتی که به‌تازگی در آمریکا انجام شده نشان داده که استفاده از دستگاه‌های رسانه‌ای همچون تلفن‌های همراه و رایانه باعث چاقی و امراضی چون سرطان در کودکان می‌شود. محققان معتقدند کودکان به دلیل اینکه به لحاظ فیزیکی در حال رشدند تشعشعات ناشی از تلفن‌های همراه بیش از دیگران روی آنها تاثیر می‌گذارد.

از این رو، آکادمی امراض کودکان در آمریکا از کمیسیون فدرال مخابرات خواسته که درباره استاندارد تلفن‌های همراه و تشعشعات ناشی از آن تجدید نظر کند. بر اساس گزارش این آکادمی، هنگامی که افراد از تلفن‌های همراه استفاده می‌کنند میزان بیشتری از فرکانس‌های رادیویی جذب بدن آنها می‌شود. براساس استانداردهای تعیین شده میزان انتشار و جذب فرکانس‌های رادیویی نباید بیش از ۶/۱ وات در هر کیلوگرم باشد.

براساس این استانداردها تولیدکنندگان گوشی موظفند میزان تشعشعات ناشی از گوشی‌های تلفن همراه را اندازه‌گیری کنند. به این ترتیب کارشناسان معتقدند میزان تاثیری که این دستگاه‌ها ممکن است روی افراد و به‌ویژه کودکان بگذارد را به حداقل برسانند.

بر اساس گزارش محققان، هنگامی که تلفن‌های همراه توسط کودکان مورد استفاده قرار می‌گیرد انرژی فرکانس‌های رادیویی دو برابر بیش از دیگران روی مغز کودکان و ۱۰ برابر بیشتر روی استخوان جمجمه آنها تاثیر می‌گذارد



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات