top
آموزش رسمی و غیر رسمی

آموزش رسمی و غیر رسمی

کارگروه تربیتی پرتال جامع و تخصصی کودک، مهدکودک و خانواده: فرزند 4 سالة من، زمینة یادگیری آموزش های رسمی و سنگین را دارد. آیا این آموزش ها برایش ضرر ندارد.

آموزش رسمی و غیر رسمی

آموزش رسمی، از 7 سالگی آغاز می شود؛ بنابر این، آموزش های رسمی و به ویژه سنگین، در سال های پیش دبستانی مطلوب نیست و ممکن است شادابی کودک را از بین ببرد و این مسأله، مشکلاتی را در دورة نوجوانی و بزرگسالی برایش فراهم سازد.

اگر آموزش های سنگین، به دین و مذهب ارتباط یابد، و کودک برای آموزش مسائل دینی تحت فشار قرار گیرد، ممکن است در آینده، دچار نوعی دین گریزی و بی رغبتی به انجام فرایض دینی شود؛ پس جداً توصیه می کنم از این گونه آموزش های سنگین بپرهیزید.

آموزش های غیر رسمی و سبک در دوران پیش دبستانی مطلوب است؛ به ویژه اگر در قالب بازی، شعر، سرود، نقاشی، معما، بازی با کلمات، جدول سازی، نمایشنامه، فیلم، قصه، خاطره و ... القا شود.

در اموزش های غیر رسمی پیش از 7 سالگی نیز باید به اقتضای سن توجه کرد و تا زمانی که کودک، آمادگی نیافته است، از آموزش خودداری شود.

اگر شما بخواهید از پله بالا رفتن را به کودک 1 سالة خود بیاموزید، حدود 3 ماه طول می‌کشد؛ اما همین آموزش برای کودک 2 ساله، یک روزه انجام خواهد شد. 



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات