top
فشارهای روحی

فشارهای روحی

کارگروه تربیتی پرتال جامع و تخصصی کودک، مهدکودک و خانواده: آیا کودکان هم به استرس و فشارهای روحی دچار می شو ند یا فقط به بزرگسالان اختصاص دارد ؟

فشارهای روحی

در وجود انسان، حالت های متفاوتی وجود دارد. گاهی دچار دلهره، دلشوره، و نگرانی می‌شود؛ گاهی مضطرب و پریشان حال است، و زمانی دچار استرس و فشارهای شدید روحی می شود.

مورد اول (دلهره، دلشوره، نگرانی) و مورد دوم (اضطراب و پریشان حالی) بین کودک و بزرگسال مشترکند؛ اما مورد سوم (استرس و فشارهای شدید روحی)، بیشتر به بزرگسالان اختصاص دارد.

امروزه به جای تعبیر استرس (Stress) فرنگی، از واژة «تنیدگی» استفاده می شود که در مقایسه با گذشته، بسیار فراگیر شده است. نویسندگان این مقوله، قرن 17 را عصر روشن بینی، قرن 18 را عصر منطق، قرن 19 را عصر پیشرفت، و قرن 20 را عصر استرس یا فشار نام نهاده اند. حدود 80 درصد بیماری های به ویژه زخم معده، تنگی نفس، سردرد مزمن، فشار خون و اختلال های قلبی – عروقی، با فشارهای روحی آغاز می شوند.

امروزه، میزان مصرف آرام بخش ها در جهان، بسیار بالا است؛ برای مثال، در امریکا، هر سال، حدود 5 میلیون آرام بخش و 160 هزار تن آسپرین مصرف می شود، و مردم فرانسه در سال، 25 میلیون جعبه داروی ضد افسردگی و حدود 75 میلیون جبعه داروی ضد فشار روحی استفاده می کنند. 



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات