top
درگیری صبحگاهی

درگیری صبحگاهی

کارگروه تربیتی پرتال جامع و تخصصی کودک، مهدکودک و خانواده: صبح ها با فرزندانم برای بیدار شدن، صبحانه خوردن، آماده شده و ... مشکل دارم و کمتر روزی است که بدون درگیری آغاز شود. برای از بین بردن فشارهای روحی ناشی از این مسأله چه کنم ؟

درگیری صبحگاهی

صبح ها با فرزندانم برای بیدار شدن، صبحانه خوردن، آماده شده و ... مشکل دارم و کمتر روزی است که بدون درگیری آغاز شود. برای از بین بردن فشارهای روحی ناشی از این مسأله چه کنم ؟

ج : برای پرهیز از فشارهای روحی صبحگاهی که از درگیری با فرزندان ایجاد می شود، باید نکاتی را رعایت کنید :

1- فرصت کافی : عامل اصلی درگیری ها، کمبود وقت است؛ پس، از راهکارهای ذیل استفاده کنید تا فرصت کافی داشته باشید.

أ. سی تا 45 دقیقه زودتر از وقتی معمول روزهای گذشته از خواب بیدار شوید.

ب. برخی از کارها (اتو زدن لباس ها، آماده کردن ظرف غذای فرزندان، امضای رضایتنامة برنامه های مدرسه و ...) را شب قبل انجام دهید.

ج. فرزندان خود را 15 تا 30 دقیقه زودتر بیدار کنید. در چگونگی بیدار کردن آنان دقت کنید. بیدار کردن نسنجیده، زمینه های فشارهای عصبی و در نتیجه درگیری های صبحگاهی را فراهم می آورد .

د. از فرزندان خود بخواهید تا کارهای صبح (آماده کردن کیف، لباس، جوراب، واکس کفش و ...) را شب قبل انجام دهند.

2- تعیین مسؤولیت ها : مسؤولیت های فرزندان را مشخص کنید. بهتر است مسؤولیت هر یک با قلم درشت تر نوشته شود و در معرض دید آنان قرار گیرد.

3- پی گیری امور : گاهی بررسی کنید تا ببینید فرزندان به مسؤولیت های صبحگاهی خود عمل می کنند و اصلاً آیا از خواب بیدار شده اند ! توجه داشتیه باشید که مسؤولیت های آنان را شما انجام ندهید و در صورت بی توجهی به وظایف تعیین شده، از روش محرومیت استفاده کنید و در فرصتی مناسب (نه صبح هنگام) آنان را از چیزهای مورد علاقه شان (دوچرخه، رایانه، تلویزیون، پارک، سینما، منزل نزدیکان و ...) به طور موقت محروم کنید.

4- تعیین مکان ویژه برای وسایل : برای هر یک از فرزندان خود، مکانی را اختصاص دهید تا وسایل مورد نیازشان (خوردنی، ظرف غذا و ...) را از آن جا بردارند و صبح ها دنبال نگردند. 



مرتبه
مرتبه
مامان صادق
1394/01/26 - 07:02
پسرم وقتی میخوابه خیلی وول میخوره تا صبح هزار بار جا به جا میشه کاملا یه فرش 6 متری رو دور میزنه به نظر شما طبیعیه یا نه؟؟؟ ممنون
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات