top
چگونه با کودک خود تلویزیون ببینیم؟

چگونه با کودک خود تلویزیون ببینیم؟

کاگروه تربیتی پرتال جامع کودک و خانواده : مطالب رسانه ها همواره بچه ها را بمباران می کند ، از این رو والدین باید کاملا هوشیار باشند که البته این هوشیاری می تواند از جهات دیگر نیز مفید باشد.

چگونه با کودک خود تلویزیون ببینیم؟

در این بخش به نکاتی برای تماشای تلویزیون در خانواده می پردازیم:

1-از تلویزیون به عنوان پرستار بچه یا هم سفره ی خود استفاده نکنید. اگر بچه ها تمام برنامه های تلویزیون را بدون انتخاب شما تماشا کنند ، ممکن است نتوانند تفاوت بین خوب و بد را در کنش های متقابل انسانی تشخیص بدهند.

2-اگر می خواهید از فیلم های ویدئویی استفاده کنید،مراقب باشید که محتوای آن برای سن فرزندتان مناسب باشد . در بسیاری از فیلم های ویدئویی ، حتی کارتونهای والت دیسنی ، نیز نقش مردها غالب است و مردها و زن ها مطابق با الگوهای قدیمی رفتار می کنند.

3-با فرزندان خود وقت صرف کنید و برنامه های آموزشی را با آنها تماشا کنید .

4-اگر خودتان برای تماشای تلویزیون قاعده ای منطقی داشته باشید برای فرزندانتان الگویی مناسب خواهید شد، اما اگر به محض اینکه به خانه می رسید جلوی تلویزیون بنشینید ، این پیام را به کودکان منتقل می کنید که زندگی خانوادگی اهمیتی ندارد . رفتار شما همیشه الگوی اصلی رفتار کودک شماست.

5-هر وقت تلویزیون را تماشا نمی کنید آن را خاموش کنید و نگذارید همیشه روشن بماند.

6-به بچه ها نشان بدهید که تبلیغات تلویزیونی اسباب بازی ها را بهتر از اآنچه هستند نشان می دهد. اگر امکان دارد ، یکی از این اسباب بازی ها را بخرید و خصوصیات واقعی آن را با  آنچه در تبلیغ آن مطرح می شود مقایسه کنید.

7-برای تلویزیون یک تماشاچی فعال باشید و جواب آن را بدهید. وقتی بچه ها می بینند که شما نسبت به محتوای برنامه ها دیدی نقادانه دارید، آنها نیز ممکن است این دید را پیدا کنند.

8-برنامه را با بچه های خود تماشا کنید و از موقعیت هایی که در خلال برنامه ها پدید می آید استفاده کنید و ارزش های خود و مسائل حساسی مانند روابط جنسی ، ایدز و رفتار غیر اخلاقی را مرور کنید.

9-برنامه هایی را که کودکان تماشا میکنند ، کنترل کنید، آنها را با دید منتقدانه بنگرید و برنامه های مناسب را انتخاب کنید . سعی کنید برنامه هایی را که فرزندانتان تماشا میکنند ، ارزیابی کنید و به طور کلی نسبت به رسانه ها آگاهی خود را بالا ببرید.

10-اگر در تلویزیون برنامه ای دید که از نظر شما مناسب نیست ، به روابط عمومی آن شبکه اطلاع بدهید. اگر تعداد زیادی از والدین نظر خود را اعلام کنند، برنامه تغییر می کند. تلویزیون برنامه خوب نیز دارد. کلید یافتن جایگاه مناسب برای تلویزیون در زندگی فرزندان ما ، رعایت کمیت و کیفیت آن است.



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات