top
ورزش های ممنوعه در دوران بارداری

ورزش های ممنوعه در دوران بارداری

کارگروه ورزشی پرتال جامع و تخصصی کودک، مهدکودک و خانواده: بارداری به معنای خداحافظی با داشتن یک زندگی فعال و پرتحرک نیست. انجام ورزش‌های سبک به طور مرتب نه تنها باعث داشتن یک بارداری راحت و سالم برای مادر می‌شود بلکه سلامت جنین را هم افزایش می‌دهد.

ورزش های ممنوعه در دوران بارداری

بارداری به معنای خداحافظی با داشتن یک زندگی فعال و پرتحرک نیست. انجام ورزش‌های سبک به طور مرتب نه تنها باعث داشتن یک بارداری راحت و سالم برای مادر می‌شود بلکه سلامت جنین را هم افزایش می‌دهد. تحقیقات نشان داده‌اند زمانی که زنان باردار به طور مرتب  ورزش می‌کنند جنین در حال رشد آنها ضربان قلب آرام‌تری دارد و هنگام تولد نسبت به نوزادان دیگر وزن متناسب‌تری خواهد داشت. علاوه بر این، ورزش می‌تواند باعث کاهش کمردرد، خستگی، استرس و بهبود کیفیت خواب شود. همچنین خطر دیابت بارداری را کاهش داده و بدن را برای زایمان آماده می‌سازد.

این ورزش ها ممنوع است!


انجام ورزش‌های استقامتی و سنگین در این دوران ممنوع است. علاوه بر این، ورزش‌های رزمی، شیرجه زدن و اسب‌دوانی و مانند اینها به هیچ‌عنوان توصیه نمی‌شود. دوچرخه‌سواری برای  بیشتر افراد مشکلی ایجاد نمی‌کند اما اگر در دوران بارداری جفت سرراهی داشته باشید، بهتر است این ورزش را انجام ندهید زیرا تکان خوردن شکم باعث خونریزی خواهد شد.



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات