top
مامان و بابا قصه ی کودکی خود را برای کودکتان بگویید.

مامان و بابا قصه ی کودکی خود را برای کودکتان بگویید.

کاگروه تربیتی پرتال جامع و تخصصی کودک و خانواده : والدین باید رابطه ی بین فرزند خود و افراد مهم فامیل را پایه گذاری کنند و برای این کار باید به بچه ها نشان بدهند که خود نیز حاضرند برای حفظ تماس با فامیل گسترده ی خود وقت بگذارند و تلاش کنند.

مامان و بابا قصه ی کودکی خود را برای کودکتان بگویید.

خانواده ی گسترده

امروزه از نظر جغرافیایی ، خانواده های گسترده در بسیاری اوقات از هم پراکنده می شوند و همه ی فامیل دیگر در یک محله یا شهر ، دور هم جمع نمی شوند وتماس حضوری ، جای خود را به تماس از راه دور دادده است. والدین باید رابطه ی بین فرزند خود و افراد مهم فامیل را پایه گذاری کنند و برای این کار باید به بچه ها نشان بدهند که خود نیز حاضرند برای حفظ تماس با فامیل گسترده ی خود وقت بگذارند و تلاش کنند.

اگر روابط خود را با فامیل پرورش بدهید، این روابط نزد فرزندان تان نیز دارای ارزش خواهد شد و آنها احساس خواهند کرد که به یک فرهنگ خانوادگی قوی و گسترده تعلق دارند. این احساس تعلق برای بچه ها اطمینان بخش است.

کودکان دوست دارند جای خود را در عکس پشتیبان خود پیدا کنند. آنها می خواهند بدانند که والدین شان هنگام کودکی چگونه بودند؟ چگونه تربیت شدند؟ آیا واقعا مجبور بودند زیر برف و باران کیلومترها راه بروند تا به مدرسه برسند؟ عکس های گذشته ی خود را به بچه هایتان نشان بدهید و قصه ی کودکی خود را برای آنها تعریف کنید.آنها از داشتن تشابه با والدین و مادر و پدربزرگ خود لذت می برند. شما می توانید به این مشابهت ها اشاره کنید و بگویید:« پدربزرگت هم مثل تو دوست داشت از درخت بالا برود. پاهای او هم بلند و قوی بود.» بچه هایی که از گذشته ی خود آگاهند، بیشتر احساس امنیت می کنند.شما می توانید از سایر اعضای فامیل خواهش کنید نقش راهنما را بر عهده بگیرند و با بچه هایتان درباره ی نگرش ارزشی خانواده نسبت به جنسیت صحبت کنند. اگر بچه هایتان نمی توانند به راحتی باشما صحبت کنند ، اعضای نزدیک فامیل می توانند درباره ی جنسیت به آنها آموزش بدهند یا الگوی رفتاری آنها باشند.

کودکان ده - دوازده ساله

کودکان ده - دوازده ساله برای رشد خود ، به فضای خصوصی و عاطفی بیشتری نیاز دارند هرچند از شواهد این گونه برمی آید که آنها کمتر به روابط خانوادگی اهمیت می دهند، با وجود این باید بدانید که علی رغم این شواهد ، روابط خانوادگی هنوز برای بسیار مهم است . به هیچ وجه آن را دست کم نمی گیرند.

نکات کلیدی برای برقراری روابط خانوادگی سالم

  • - تماس خود را با اعضای فامیل و دوستان نزدیک حفظ کنید. تلاش و تعهد شما برای حفظ این روابط ، الگوی روابط آینده ی فرزندتان خواهد بود.
  • - به فرزندان خود عکس اعضای فعلی فامیل و اعضای فامیل در گذشته را نشان بدهید.
  • - درباره ی ریشه های فامیلی خود صحبت کنید.
  • - در خانواده ی خود ، سنت ها و آیین هایی برگزار کنید که با فاصله ی زمانی مشخص تکرار شود. مثلا با فاصله مشخص به مسافرت بروید، جشن تولد بگیرید یا مراسم مذهبی یا ملی دیگر را گرامی بدارید و به آنها اهمیت بدهید.
  • - روش هایی بیاموزید که از طریق آن به هم شیرها کمک کنید با هم رقابت سالم داشه باشند.
  • - نشان بدهید که نسبت به انواع خانواده ی موجود در جامعه - مثلا خانواده هایی که فرزند خوانده دارند ، ناپدری یا نامادری دارند یا تک سرپرست هستند - پذیرش دارید. صرفنظر از ساختار خانواده ، مهمترین چیزی که باید در خانواده وجود داشته باشد ، احساس تعهد ، علاقه و مراقبت از بچه هاست.
  • - برای بچه های خود وقت بگذارید و برای آنها قصه بخوانید.

برقراری روابط سالم در سال های کودکی ، می تواند توانایی کودکان را برای یادگیری و به کارگیری مهارت های لازم برای برقراری و حفظ روابط مهم در آینده افزایش دهد. حفظ رابطه یکی از بخش های مهم جنسیت انسان را تشکیل می دهد و کسی که می خواهد شریک دایمی زندگی خود را پیدا کند،باید بداند که چگونه آن رابطه را حفظ کند.

 



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات