top
موبایل تا قبل از 12 سالگی ممنوع!

موبایل تا قبل از 12 سالگی ممنوع!

موبایل تا قبل از 12 سالگی ممنوع!

موبایل با وجود فواید بسیار اما زمانیکه در اختیار کودک باشد و دسترسی دائمی به اینترنت برای او ایجاد کند،باشد، منجر به منحرف شدن کودک در سایت های غیر مجاز می شود.

 

داشتن این وسیله را نمی توان صرفاً دلیلی برای به روز بودن کودک محسوب کرد چرا که بی‌توجهی به این مساله می تواند آسیب های جبران ناپذیری را برای کودک به همراه داشته باشد.

 

باور به اینکه کودک از طریق تلفن همراه به آسانی با دنیای بیرون ارتباط برقرار کرده را نمی توان معیار درستی برای اجتماعی شدن کودک تلقی کرد زیرا با قرار گرفتن او در دنیای مجازی، از دنیای واقعی خارج شده و دچار انحراف می شود.

 

اگر کودک شما در دوره دبستان و راهنمایی است حقیقتا نیازی به داشتن تلفن همراه نبوده، جز این که در وضعیت خاصی مثل برخی بیماری ها قرار گرفته باشد. 

 

واقعیت این است که  در اختیار قراردادن تلفن همراه تا قبل از  سن یازده سالگی کار عاقلانه ای نیست زیرا ممکن است به راحتی وارد شبکه‌های مجازی شده و با دوستان نامناسب ارتباط های مخفیانه داشته باشند. 

 

درخواست تلفن همراه از والدین چالشی است که با آن روبرو هستیم و بیشتر کودکان در دوران مدرسه از والدین خود آن را طلب می کنند، بنابراین والدین و مسئولان مدرسه باید از آوردن انواع گوشی ها در کلاس های درس جلوگیری کرده که البته در همه این موارد باید بچه ها را برای این محدودیت ها با ارائه توضیحاتی  متقاعد کنند.   وی عنوان کرد: بهترین سن خرید گوش برای فرزندان، سن 12 سالگی به بعد است زیرا در این زمان کودک می تواند تا حدی خوب را  از بد تشخیص دهد که البته نیاز است تا پدر و مادر با ارائه مشورت های دقیق به فرزندشان او را همراهی کنند.

 

خانواده ها می توانند میزان ساعات استفاده از گوشی را محدود کنند تا تاثیر بسزایی در کاهش آثار زیان‌بار تکنولوژی داشته باشند. 

 



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات