top
آموزش مرتب کردن اتاق به کودک

آموزش مرتب کردن اتاق به کودک

آموزش مرتب کردن اتاق به کودک

اتاق خواب فرزندتان در چشم به هم زدنی نامرتب می شود و این مسئله برای کودک اهمیت چندانی ندارد اما برای شما بسیار مهم است.

  • در نظافت اتاق و منظم بودن به فرزندتان کمک کنید. با استفاده از چندین جعبه، سبد یا ظروف، لباس ها و وسایل کودک را مرتب کنید. روی هر جعبه برچسبی کاملا مشخص بچسبانید هنگامی که اتاق کاملا مرتب شد، زمان نظافت روزانه تعیین کنید تا از بی نظمی مجدد جلوگیری شود. هر روز پس از زمان نظافت، اتاق را بررسی کنید. در این مرحله می توانید از روش «وقتی/بعد» استفاده کنید «وقتی اتاقت را تمیز کردی می توانی کامپیوتر را روشن کنی».

  • با فرزندتان قراردادی برای تمیز کردن اتاق خواب تنظیم کنید. با استفاده از کلماتی مشخص تعریفی از «اتاق تمیز» ارائه دهید، به عنوان مثال لباس ها در کمد و قفسه آویزان شده، کتاب ها در قفسه کتاب و اسباب بازی ها در قفسه بالایی قرار گیرند. حتی می توانید قسمتی را به عنوان «گوشه نامرتب» در نظر بگیرید تا فرزندتان بتواند اشیا را به طور موقت در آنجا قرار دهد. مطمئن شوید که حدود این گوشه کاملا مشخص شده است. هفته ای یک روز را برای نظافت کل اتاق در نظر بگیرید و طرح خاصی را با فرزندتان تهیه کنید که اگر اتاق بر طبق برنامه زمانی تمیز نشد چه اتفاقی می افتد.

  • اگر احساس می کنید فرزندتان زیر بار تمیز کردن اتاق نمی رود یک روز که او در منزل نیست اتاقش را به طور کامل مرتب کنید و بیشتر اسباب بازی های او را در جعبه های کوچک قرار دهید. این جعبه ها را در انباری یا پارکینگ نگهداری کنید. اتاق زیبا و تمیز را به کودک نشان دهید و بگویید که آخر هر هفته که اتاق تمیز بماند یکی از جعبه های کوچک را به او خواهید داد. قاطع باشید و روی حرف خود بایستید.

  • در اتاق فرزندتان بر اساس خواسته هایش تغییراتی ایجاد نمایید مثلا در صورت امکان پرده های جدیدی بیاویزید و یا روتختی جدیدی روی تخت پهن کنید. اگر او دوست دارد بگذارید دیوار اتاقش را رنگ کند. کودک را تشویق کنید که اتاق جدید خود را تمیز و مرتب نگه دارد.

  • اگر فرزندتان 10 ساله یا بزرگ تر است قوانین اصلی اتاق را با هم تعیین کنید و مسئولیت مراقبت از اتاق را با روش خودش به او بدهید. به او بگویید تا زمانی که قوانین اصلی اجرا می شوند او مسئول اتاق خودش است.

 



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات