top
اختلال دو قطبی

اختلال دو قطبی

اختلال دو قطبی

مشکلات دوران کودکی ممکن است خطر دوقطبی بودن را بالا ببرد. محققان گزارش کرده اند بزرگسالانی که در کودکی دچار مشکلات و سوء استفاده های دیگران شده اند بیشتر در معرض اختلال دوقطبی هستند. رابطه ی میان تجربه ی مشکلات کودکی و بیماری های پس از آن در بزرگسالی رابطه ی بسیار قوی تشخیص داده شده است. 

 

این مطالعه که در دانشگاه منچستر انگلستان انجام شده است بیان می کند که افراد با اختلال دوقطبی و دارای پایین ترین نرخ عاطفی و کیفیت زندگی قرار دارند و افزایش خطر خودکشی در آن ها بیشتر است. براساس گزارش منتشر شده به عنوان تجربه ی سخت دوران کودکی: غفلت، سوء استفاده، زورگویی و یا از دست دادن پدر و مادر قبل از سن 19 سالگی می باشد.

 

آن ها همچنین اعلام کردند بزرگسالان مبتلا به اختلال دوقطبی احتمال 2/6 برابر بیشتر قربانیان سوء استفاده های احساسی، فیزیکی یا جنسی به کودکان نسبت به بزرگسالان جمعیت عادی می باشند. به گفته ی این پژوهشگران در سوء استفاده های احساسی خطر به طور قابل توجهی نسبت به کسانی که پدر و مادر خود را از دست می دهند بیشتر است.

 

تحقیقات در اختلالات دوقطبی روی موارد ژنتیکی هم تمرکز دارد ولی نقش سخت بودن دوران کودکی در توسعه ی بیماری های روانی بیشتر است. اگرچه این مطالعه یک رابطه ی علت و معلول را بیان نمی کند ولی می تواند در درمان افراد مبتلا مفید باشد.



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات