top
تغذیه کودکان مبتلا به سرطان پس از بهبودی

تغذیه کودکان مبتلا به سرطان پس از بهبودی

تغذیه کودکان مبتلا به سرطان پس از بهبودی

بر اساس مطالعات جدید، کودکانی که سرطان داشتند و بهبود پیدا کردند، احتمالا در بزرگسالی رژیم غذایی ناسالمی که فاقد مواد مغذی ضروری است، خواهند داشت. پیروی از چنین رژیم غذایی باعث می شود این افراد بیشتر مستعد ابتلا به بیماری های مزمن باشند.

این مطالعه توسط محققان دانشگاه علوم تغذیه و سیاست فریدمن در دانشگاه تافتس (Friedman School of Nutrition Science and Policy at Tufts University) در شهر ماساچوست با همکاری بیمارستان تحقیقات کودکان سنت جود (St. Jude Children’s Research Hospital) در شهر تنسی انجام شده است.

محققان رابطه بین درمان بیماری سرطان و نحوه تغذیه افرادی که در کودکی مبتلا به سرطان بودند را مورد بررسی قرار داده است. آن ها با استفاده از پرسشنامه ویژه تغذیه، رژیم غذایی ۲۵۷۰ فرد بالغ که در کودکی مبتلا به سرطان بودند،  را با توجه به راهنما تغذیه سالم امریکایی ها سال ۲۰۱۰ ، بررسی کردند.

بر اساس نتایج بدست آمده، اکثر شرکت کنندگان رژیم غذایی با غلات کامل کم  و سدیم، چربی و شکر زیاد داشتند.  دکتر فنگ فنگ ژانگ (Fang Fang Zhang) در این باره می گوید: ” این مطالعه نشان می دهد، مصرف بالای سدیم و چربی اشباع بالا، خطر ابتلا به بیماری های مزمن مانند: بیماری های قلبی و عروقی، دیابت و چاقی را افزایش می دهد. با بررسی الگوی رژیم غذایی این افراد، مشخص شد مصرف پتاسیم، منیزیم، ویتامین دی، کلسیم و ویتامین ای در آن ها بسیار کم بوده است.”

کاهش خطر عود سرطان و بیماری های مزمن با رعایت رژیم غذایی سالم

بر اساس مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها، مصرف پایین میوه و سبزیجات و در مقابل مصرف زیاد چربی های اشباع احتمال ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی، سرطان و دیابت را افزایش می دهد.

از سوی دیگر طبق گزارش انجمن سرطان امریکا، رژیم غذایی حاوی میوه و سبزیجات و غلات کامل با میزان چربی، گوشت قرمز فرآوری شده و شکر محدود، خطر سرطان و بیماری های قلبی و عروقی و دیابت را کاهش  می دهد.

دکتر ژانگ معتقد است رژیم غذایی سالم، می تواند توانایی فیزیکی و ذهنی افراد مبتلا به سرطان که بهبود یافته اند را افزایش دهد. این موضوع بر اهمیت خدمات مربوط به تغذیه و ترویج شیوه صحیح غذا خوردن در کودکان مبتلا به سرطان تاکید می کند.

بر اساس نتایج بدست آمده، بیش از نیمی از این کودکان تحت درمان های خطرناک مانند انتراسایکلین و رادیو تراپی بودند و  بیماری های قلبی و عروقی و  ریوی را تجربه کرده اند. در این مطالعه رژیم غذایی کودکان مبتلا به سرطان که بهبود پیدا کرده اند، با افراد سالم هم جنس و هم سن مقایسه نشده اند و همچنین مکمل های غذایی مانند ویتامین ها و مکمل ها مورد بررسی قرار نگرفته است.



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات