top
تلویزیون تماشا کردن رازمان بندی کنید

تلویزیون تماشا کردن رازمان بندی کنید

تلویزیون تماشا کردن رازمان بندی کنید

این روزها کودکان مجذوب تلویزیون، کامپیوتر، بازی های ویدئویی و تلفن های هوشمند می شوند و شاید ساده ترین راه جهت سرگرم نگه داشتن آن ها برای طولانی مدت اجازه استفاده از این لوازم الکترونیکی می باشد، اما به دلیل تاثیرات منفی بسیاری که رسانه ها بر کودکان دارند شاید بهتر باشد قوانینی وضع نمایید و به این قوانین پایبند باشید.

تحقیقات نشان می دهد زمانی که والدین برای فرزندان شان قوانین و محدودیت هایی در مورد تلویزیون وضع می کنند، کودکان نیز از آن ها پیروی می نمایند. پیشنهاد ما این است که نه تنها برای استفاده از تلویزیون بلکه در مورد همه رسانه ها مانند کامپیوتر، بازی های ویدئویی و غیره محدودیت هایی اعمال نمایید. این محدودیت ها باید هم در مورد زمان استفاده و هم محتوای رسانه ای مناسب باشد.

برخی از این قوانین می تواند شامل موارد زیر باشد:

 

خاموشی هر گونه رسانه ارتباطی پیش از رفتن به رختخواب

استفاده از زمان مجاز تنها در صورت به اتمام رساندن مشق ها و تکالیف مدرسه صورت گیرد.

هرگز تلویزیون را در اتاق فرزندتان قرار ندهید.

از استفاده از رسانه ها به عنوان صدای پس زمینه اجتناب ورزید.

ممنوعیت تماشای تلویزیون برای کودکان زیر 2 سال، روزی نیم ساعت برای کودکان 2 تا 7 سال و حداکثر دو ساعت برای کودکان در سن دبستان

فرزند شما در هر سنی که باشد می توانید قوانین جدیدی را به او تحمیل نمایید. هر چند که همیشه ایجاد قوانین برای کودکان کوچک تر آسان تر است، اما برای کودک با هر سنی غیر ممکن نیست. ممکن است کودکان در ابتدا مقاومت نمایند، اما با مصصم و قاطع بودن شما ناچار به پذیرفتن قوانین جدید می گردند.



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات