top
برنامه ریزی برای ورود نوزاد

برنامه ریزی برای ورود نوزاد

برنامه ریزی برای ورود نوزاد

جدی ترین وضعیتی که ورود نوزاد جدید برای فرزند پیش دبستانی شما ایجاد می کند به هم زدن نظم و برنامه شکل گرفته و منسجم اوست. با همه این ها شما باید زندگی و امور روزانه خود را خوب بشناسید و تغییرات آن را همراه با ورود نوزاد جدید در نظر بگیرید.

 

کودکان پیش دبستانی دوست دارند برنامه منظم هفتگی خود را بدانند، برای مثال باید بدانند که روز پنج شنبه بعد از ساعت مدرسه، کلاس نقاشی دارند و یا به استخر می روند. این شکل برنامه ریزی به کودک کمک می کند که از قبل در مورد همه برنامه های هفتگی و به طور کلی زندگی اش نظم داشته باشد.

 

کودک دارای یک میل درونی به ثبات و استواری در کارهاست. به همان اندازه که وقایع پیش بینی نشده شما را دچار ناامنی لحظه ای و بی قراری می کنند، بی برنامگی و شلوغی یک روزه هم کودک را ناراحت و نا آرام می کند.

 

فرزند شما دوست دارد که بر زندگی اش تسلط و کنترل داشته باشد. با اینکه کوچک است اما در این سن دوست دارد استوار و محکم زندگی اش را به پیش براند. فهم و دانش او در مورد اینکه در طی روز کارهایی وجود دارند که با این مسئله همخوانی دارند او را راضی و خشنود می کند.

 

بسیاری از کودکان نمی توانند خود را با تغییرات ناگهانی هماهنگ کنند. نرمش و قدرت انعطاف با مسائل در سنین بعدی شکل می گیرند، یعنی همزمان و همراه با رشد اعتماد به نفس در کودک. در همین زمان او دوست دارد بعضی چیزها به همان شکلی که هستند باقی بمانند.

 

ایجاد برنامه منظم

بی نظمی ها را به حداقل برسانید. وقتی که نوزاد آرام و راحت است تمام سعی خود را به کار بگیرید که برنامه های بعد از مدرسه کودک دبستانی تان هم مثل کلاس زبان، ورزش، موسیقی و ... روی نظم ادامه داشته باشد. کودک باید مانند قبل در کلاس هایش حضور پیدا کند.

 

در بردن و آوردن کودکان به مدرسه یا کلاس های فوق برنامه با سایر دوستان و خانواده ها هماهنگ کنید و به نوبت این کار را با هم انجام بدهید.

 

به کودک مسئولیت و فرصت بدهید. به کودک دبستانی این امکان را بدهید تا بتواند بدون مزاحمت، تکالیف و کارهایش را برنامه ریزی کرده و انجام دهد. کودک به فضا و امکاناتی نیاز دارد که هر چقدر هم که خانه شلوغ و پر رفت و آمد باشد باز هم در سکوت و آرامش به کارهایش برسد.

 

کودک را در حفظ و ادامه روابط دوستانه اش یاری کنید. شاید او حس کند که به خاطر ورود نوزاد جدید باید کمتر از قبل دوستان خود را به خانه بیاورد. او را تشویق و کمک کنید تا ملاقات ها، روابط دوستانه و فعالیت های گروهی اش را همچنان ادامه بدهد.



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات