top
عزت خانواده

عزت خانواده

عزت خانواده

فرزند در نگاه دین، هدیه ای از سوی خداوند به شمار می آید. اسلام پسر را نعمت و دختر را نیکی و رحمت میداند. فرزندان پسر برای مردم، نوعی سرمایه کاری و پشتوانه اقتصادی به شمار آمده لذا تعبیر نعمت می‌تواند به همین جنبه نظر داشته باشد، که ای مردم این نعمتی که خداوند به شما داده و از او در جنبه‌های مالی و اقتصادی استفاده می‌کنید، فردا باید پاسخ‌گو باشید.

 

پسر شما دارایی شماست، مثل هر دارایی و موجودی دیگر اگر از آن «حفاظت نکرده و او را تشویق نکنید،» بعید نیست که به بدهی تبدیل شود. به همین سادگی! نعمت از آثار لطف الهی مانند رویش دانه از زمین با زحمات طاقت فرسای کشاورز که بدون لطف الهی میسر نمیشود، است. بر هر نعمتی را شکری واجب است و درباره وجوب شکر نعمت همین بس که سریع ترین عقوبتی که انسان را گرفتار می کند، عقوبت کفران نعمت است. لازم است بین پدر و پسر رابطه ای وجود داشته باشد تا پسر بتواند رشد کند و عاقل بشود!

 

به پسرتان بگویید که هر وقت میخواهد و علی رغم هر اشتباهی که مرتکب شده است، نزد شما بیاید؛ به او قول دهید که قبل از هر گونه قضاوت راجع به کارهایش، خود را به جای او گذاشته و تا حدّ نیاز و امکان به او کمک خواهید کرد.

 

۱- دوست او باشید.
۲- فرصت عرضه ی بیشتری به او بدهید.
۳- او را مستقل بار بیاورید.
۴- از او یک قهرمان بسازید.
۵- کتاب های خوب بخوانید.
۶- دوستان خوبی برای خود برگزینید.
۷- از اشتباهات او چشم پوشی کنید.
۸- برای او وقت بگذارید.
۹- خود را جای او قرار دهید.
۱۰- برای رشد او تلاش کنید.



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات