top
مهد کودک زندگی اجتماعی او را آغاز می کند

مهد کودک زندگی اجتماعی او را آغاز می کند

مهد کودک زندگی اجتماعی او را آغاز می کند

طبق مطالعه جدید دانشگاه کالیفرنیا، برکلی، احتمال ابتلا به رایج‌ترین نوع سرطان خون کودکان در کودکانی که به مهدکودک می‌روند ۳۰درصد کمتر است. محققان معتقدند تقویت سیستم ایمنی حاصل از عفونت‌ها می‌تواند دلیل این مساله باشد.

 

مهد کودک او را سالم تر می کند

مطمئناً او در مهد کودک بیشتر از کودکی که در خانه می‌ماند، سرما می‌خورد. اما میکروب‌هایی که در اینجا در معرض آن‌ها قرار دارد، سیستم ایمنی او را قوی‌تر می‌کنند که این به نوبه خود می‌تواند از او در برابر بیماری‌های مزمنی مانند آلرژی، آسم و حتی سرطان خون (leukemia) محافظت کند.

 

مهد کودک او  را برای مدرسه آماده می کند

دکتر کتی هیرش پاسک (Kathy Hirsh-Pasek) محقق موسسه جدید انیستیتوی ملی سلامت (National Instiute of Health) می‌گوید: «مراکز مراقبت از کودکان در مقایسه با گذشته مغز کودک را بیشتر تحریک می‌کنند و به لحاظ تقویت قوه‌شناختی غنی‌تر از گذشته هستند. مطالعات نشان داند که کودکانی که به مهد کودک می‌رفتند در ۴ سالگی در آزمون خواندن و نوشتن و مهارت اعداد بهتر از سایر کودکان عمل کردند.

 

مهد کودک زندگی اجتماعی او را آغاز می کند

کودکان مهد کودکی یاد می‌گیرند که همکاری بیشتری داشته باشند و نسبت به کودکانی که در خانه می‌مانند اعتماد به نفس بیش تری دارند. زیرا آن‌ها باید در مهد کودک با کودکان زیادی سازگار باشند و یاد می‌گیرند که همیشه اولویت با آن‌ها نیست، و اینکه چگونه با کسی دوست بشوند- درسی که در سنین پایین‌تر بهتر آموخته می‌شود تا در سنیین بالا‌تر!

 

نحوه پیدا کردن یک مهد کودک خوب

برای اطمینان از اینکه کودکتان از فواید آن بهره‌مند است موارد زیر را در نظر داشته باشید.

- یک مهد کودک خوب باید به ازای هر ۳کودک ۶تا ۱۴ماهه یک کارمند داشته باشد، این نسبت برای کودکان ۱۸تا ۲ساله، ۱به ۴و برای کودکان ۲تا ۳ساله، ۱به ۷است.

- حداکثر ۶نوزاد در هر کلاس؛ کودکان ۱۸تا ۲۴ماهه، ۸نفر؛ کودکان ۲تا ۳ساله، ۱۴نفر. یک کارمند با گواهی یا مدرک دانشگاهی در رشته تربیت کودک یا آموزش کودکان خردسال.

- گواهی دولت مرکزی (به اضافه تاییده موسسه ملی)

- احساس قلبی خودتان؛ آیا این مرکز تمیز است؟ آیا کودکان اینجا شاد به نظر می‌رسند؟ آیا نوزادان به پشت خوابیده‌اند و کودکان بزرگ‌تر تحت نظارت هستند؟ آیا کودکتان را می‌توانید با خیال راحت در این مکان بگذارید؟



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات