top
معضلات اینترنتی

معضلات اینترنتی

معضلات اینترنتی
در زمان حاضر امکان ایجاد مانع اساسی برای تعاملات مجازی کودکان و نوجوانان در اینترنت برای والدین تقریباً محال است و این تعاملات مجازی دیگر می‌تواند حتی در موبایل نوجوان یا همکلاسی‌اش خلاصه شود لذا امکان منع آن وجود ندارد.
رئیس سازمان نظام روانشناسی ایران راهکارهای مصونیت کودکان و نوجوانان از مسائل اینترنتی تشریح کرد و گفت: بچه‌هایی به سراغ موارد غیراخلاقی اینترنت می‌روند که خلاء عاطفی دارند.
غلامعلی افروز اظهار داشت: در زمان حاضر امکان ایجاد مانع اساسی برای تعاملات مجازی کودکان و نوجوانان در اینترنت برای والدین تقریباً محال است و این تعاملات مجازی دیگر می‌تواند حتی در موبایل نوجوان یا همکلاسی‌اش خلاصه شود لذا امکان منع آن وجود ندارد.
وی افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد برای اینکه از این ابزارهای موجود استفاده مناسب شود مهمترین راه ارتباط عاطفی والدین با فرزند است که باید به اوج برسد و پدر و مادر محبوب بچه‌ها شوند. برای این کار باید پدر، مادر را محبوب فرزند و مادر، پدر را برای بچه محبوب کند.
افروز تصریح کرد: اگر این وابستگی امن ادامه یابد و هر دوی والدین محبوب فرزند شوند دیگر لازم نیست حرفی زده شود و ناخودآگاه بیشترین ارتباط کلامی را با فرزند، پدر و مادر خواهند داشت و هر جا که بچه زندگی کند مصونیت فرهنگی ایجاد خواهد شد.
رئیس سازمان نظام روانشناسی کشور تصریح کرد: لازمه مصونیت فرهنگی مصونیت عاطفی است و مقدمه مصنونیت عاطفی دلبستگی عاطفی فرزند به پدر و مادر است مثلاً خانم به بچه‌اش بگوید که پدرت بهترین بابای دنیاست و مرد به فرزندش بگوید که مادرت بهترین مادر است اما اگر زن و شوهر با هم با زبان تهدید و تحقیر صحبت کنند فرزند به هیچ کدام دل نمی‌بندد و در نهایت به کسی دل می‌بندد که در بیرون از خانواده پیدا می‌کند.
وی اضافه کرد: بچه‌هایی که در محیط امن خانواده، بزرگ و تکریم می‌شوند آسیب‌پذیر نمی‌شوند چرا که امیر‌المومنین علی (ع) فرمودند: "هر کس شخصیت خویش را شریف بدارد از گناهان و لغزش‌ها مصون می‌ماند ".
افروز گفت: تکریم فرزند این است که اسم بچه را با خانم و آقا صدا بزنید و همین طور همسران نیز باید همین‌گونه در مقابل بچه‌ها با هم صحبت کنند اگر پدر و مادر برای فرزند محبوب شدند فرزند عاشق خانواده می‌شود و در آن خانواده آرامش می‌گیرد، اگر این کار انجام شد معضلات اینترنتی رنگی نخواهد داشت چرا که بچه‌هایی به سراغ موارد غیراخلاقی اینترنت می‌روند که خلاء عاطفی دارند و پدر و مادر خود را دوست ندارند.


مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات