top
ضعف بینایی کودک، دلیل آن تلویزیون است؟

ضعف بینایی کودک، دلیل آن تلویزیون است؟

کار گروه تربیتی ؛پرتال جامع و تخصصی کودک :دانشمندان آکادمی چشم پزشکی آمریکا در بررسی‌های خود به این نتیجه رسیدند که نشستن کودکان نزدیک تلویزیون هنگام تماشای آن، نشان دهنده ضیف بودن چشم آنها نبوده و تنها یک عادت است.

ضعف بینایی کودک، دلیل آن تلویزیون است؟
دانشمندان آکادمی چشم پزشکی آمریکا در بررسی‌های خود به این نتیجه رسیدند که نشستن کودکان نزدیک تلویزیون هنگام تماشای آن، نشان دهنده ضعیف بودن چشم آنها نبوده و تنها یک عادت است.

دانشمندان آکادمی چشم پزشکی آمریکا در بررسی‌های خود به این نتیجه رسیدند که نشستن کودکان نزدیک تلویزیون هنگام تماشای آن، نشان دهنده ضیف بودن چشم آنها نبوده و تنها یک عادت است.
 

به گزارش سرویس سلامت ایسنا منطقه دانشگاه علوم پزشکی تهران، تصورات و باورهای نادرستی در حوزه‌های پزشکی، در میان مردم وجود دارد که به علت تکرار جای خود را به عنوان یک امر اثبات شده در اذهان عمومی باز کرده‌اند. در دانش پزشکی انجام این باورها نه تنها کمکی به بیمار نمی‌کند بلکه با دور کردن آنها از راهکارهای مناسب درمانی ممکن است به ایجاد خطرات جدی در فرد منجر شود.
 

برخی از والدین تصور می‌کنند کودکانی که نزدیک به تلویزیون نشسته و آن را تماشا می‌کنند، چشم‌های ضعیفی دارند اما براساس تحقیقات صورت گرفته این موضوع هیچ ارتباطی با ضعف بینایی کودک ندارد. این عادت نه تنها باعث آسیب رسیدن به چشم کودک نمی‌شود بلکه معمولا با رشد وی به فراموشی سپرده می‌شود.
 

گفتنی است، از آنجا که کودکان از توانایی تطابق بالاتری نسبت به بزرگسالان برخوردارند در نتیجه اغلب هنگام مطالعه یا نوشتن، کتاب و دفتر را به چشمان خود نزدیک کرده و یا به هنگام تماشای تلویزیون نزدیک به آن می نشینند. باید توجه داشت گاهی اوقات نیز کودکان مبتلا به نزدیک بینی برای اینکه دید بهتری داشته باشند، در فاصله‌ای نزدیک به تلویزیون می‌نشینند که این مشکل می‌تواند با تجویز عینک توسط چشم پزشک برطرف شود.

 



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات