top
نشانه های آمادگی کودک برای رفتن به مهد کودک

نشانه های آمادگی کودک برای رفتن به مهد کودک

نشانه های آمادگی کودک برای رفتن به مهد کودک
فرزندان شاید آماده باشد اگر او:
 
1.دستورالعمل های ساده را پیروی کند. خیلی مهم است که کودک به معلم و دستورالعملهای چندگانه گوش دهد.آگاه باشید که از کودک در این سن نباید انتظار پیروی از دستورالعمل های پیچیده را داشت. یک یا دو قدم درمورد توانایی کودکان در مدیریت وجود دارد. دستورالعمل های ساده یعنی آیتم های کم و ویژگی های زیاد و سازنده. 
 
2.آرام و قرار دارد. کودکتان باید قادر باشد که مدت طولانی در یک محل بنشیند و به داستان گوش دهد و در کلاس فعالیت کند. انتظاراتتان را بسنجید. این لزوما به این معنا نیست که کودک در تمام مدت کلاس یک نقطه بنشیند. آرام و قرار داشتن به این معنی است که کودک می تواند بدون وقفه در کلاس فعالیت کند و به داستان گوش دهد. کودکی که آرام ندارد ولی همچنان به معلمش که کتاب می خواند گوش می دهد بهتر از کودکی است که بلند می شود وبه اطراف می رود.
 
3.از دستشویی استفاده می کند. کودکتان باید قادر به دستشویی رفتن باشد و بتواند آنرا مدیریت کند.
 
4.اعداد و حروف را بشناسد. باور کنید یا نه مشکلی نیست اگر در بدو ورود به دبستان، کودک نتواند بخواند. اما او باید بتواند حروف الفبا را در کنار اعداد بداند. قانون سخت و سریعی برای اینکه کودک بداند حروف و اعداد چه تعداد هستند وجود ندارد، بنابراین به دنبال هدف خاصی نباشید. اسنو می گوید: یکبار که کودک یادگیری را شروع کرد، بقیه مسائل حل شده فرض می شود.
 
5. بخوبی کار کند و مهارت های کلی را فرا گیرد. کودکتان باید بتواند تمرین پرش،دویدن، پرتاب توپ و در دست گرفتن مداد و قیچی را انجام دهد. کودکان زیادی فرصت انجام این مهارت ها را در پیش دبستانی و هر برنامه ای پیش از مدرسه بدست می آورند اما اسنو می گوید این قضیه مربوط به رشد آناتومی و فیزیک در تمرین هاست. دست کودکان بیشتر از بقیه با ابزار اخت می شود، بنابراین نوشتن با یک مداد قطور جلوتر از نوشتن با یک مداد معمولی است. معلم های مهدکودک انتظار دارند که کودک در این مهارت توجیه باشد.
 
6.بازی با همسالان. ایده آل است که کودک بداند چگونه شریک شود و نوبت را رعایت کند اما این مهارت ها زمان زیادی برای استاد شدن می برند.
 
7.کنترل احساسات داشته باشد. این برای یک کودک 5 ساله طبیعی است که اگر گیج شد گریه کند. اما این مهم است که او بداند چگونه باید با استراتژی به مقابله با آن بپردازد. درمورد بچه های کوچک اسنو هیچ نگرانی ندارد. او می گوید کلا بچه های کوچک برای بیان احساساتشان به کسی اعتماد ندارند. به عبارت دیگر سطحوح احساسات کودک مخصوصا آنهایی که سیگنال پریشانی هستند، یعنی ترس و عصبانیت، به تجربه کسب کردن نزدیک بوده و به مداخله در آن پاسخ می دهند.
 
8. در یادگیری علاقه نشان دهد. لازم نیست که او یک انیشتین کوچک باشد، اما اگر در گوش دادن به داستان،کتاب و موسیقی تحریک شده باشد می تواند به ادامه روند کمک کند.
 صحبت با افرادی که با کودکتان بیشتر اشنا هستند(مثل مربی فعلی آنها، مراقبان بچه و متخصصان اطفال، در کنار معلم های مهدکودکشان) می تواند به دریافت بهترین اطلاعات و کمک به تصمیم گیری برای شناسایی آمادگی کودک برای رفتن به مهد به شما کمک کند.
به عنوان والدین، ما می توانیم به سرعت چشم اندازمان را تغییر دهیم، بنابراین داشتن مذاکراتی با این افراد محلی می تواند با تاسیس و بهینه سازی یک انجمن حمایتی یادگیری برای خانواده و کودک، آنها را در مدرسه یا بیرون از آن پرورش دهد.


مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات