top
کودکان آینه تمام نمای والدین هستند، لزوم آشنایی با فرهنگ مهدویت

کودکان آینه تمام نمای والدین هستند، لزوم آشنایی با فرهنگ مهدویت

کارگروه تربیتی پرتال جامع و تخصصی کودک: کودکان آینه تمام نمای اعتقادات، باورها، ارزش ها، ایمان و تربیت والدین و بزرگ ‏ترهای خانواده هستند که لازم است والدین کودکان را با فرهنگ مهدویت آشنا کنند.

کودکان آینه تمام نمای والدین هستند، لزوم آشنایی با فرهنگ مهدویت

در خصوص آشنایی کودکان با فرهنگ مهدویت و امام زمان(ع) می ‏توان از عواملی که در روانشناسی تربیتی از آن سخن به میان آمده، استفاده کرد.

نقش والدین و خانواده در تربیت کودکان مهم است
بی تردید نقش والدین و خانواده در تربیت کودکان و نوجوانان نقش بنیادی و مهمی است، زیرا کودکان آینه تمام نمای اعتقادات، باورها، ارزش ها، ایمان و تربیت والدین و بزرگ ‏ترهای خانواده هستند و براساس نظام فکری و عملی خانواده تربیت می ‏شوند که آنها با آن چه در محیط خانواده می گذرد، انس پیدا می کنند و همین زمینه گرایش های آنان را فراهم می‏ کند، مقید بودن والدین به انجام آداب دینی و مشاهده محبت و علاقه آنان به اهل بیت(ع) و به ویژه مهدی موعود، موجب می ‏شود که کودکان با این نوع اندیشه مأنوس شوند.
به مرور زمان با رشد محبت و علایق درونی، زمینه‏ های اعتقاد قلبی و عقلی نیز در آنان پدید آید و  در نتیجه والدین بتوانند با رفتار و گفتار خود، فرهنگ انتظار و محبت به اهل بیت(ع) را انتقال دهند.
بر این اساس یکی از شیوه‏ های مهم نهادینه نکردن اندیشه مهدویت، رفتار والدین است که تأثیر آن بسیار فراتر از گفتار است.
فرزندان برای اینکه یاور امام زمان(عج) باشند باید از کودکی مهدی یار باشند و وظیفه مادران این است که با تربیت مهدی گونه این صفت را در وجود فرزندان خود متجلی کنند.
کودکان والدین خود را دوست دارند و به سخنان آنان گوش فرا می دهند پس وظیفه مادران در کنار همسران در این رابطه بسیار تأثیر گذار است.

کودکان در رفتارهای خود والدین را الگو قرار می دهند
کودکان در رفتارهای خود والدین را الگو قرار می دهند و پدر و مادرها می توانند با رفتار به آنچه که مورد خشنودی امام زمان(عج) است، زمینه مناسب در محیط خانواده را برای تربیت فرزندان صالح که در آینده یار و یاور امام زمان(عج) باشند، فراهم کنند.
اکنون روزگار ضرورت آشناسازی اقشار مختلف جامعه را با فرهنگ مهدویت، بیش از پیش احساس می کند.
در این میان، آشنا سازی کودکان و نوجوانان با این فرهنگ و اندیشه حائز اهمیت است.



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات