top
ماهواره ماری خوش خط و خال در آستین خانواده

ماهواره ماری خوش خط و خال در آستین خانواده

کارگروه تربیتی پرتال جامع کودک و خانواده: بسیاری از خانواده‌هایی که از شبکه‌های ماهواره‌ای استفاده کرده‌اند بر تأثیر سوء این برنامه‌ها به ویژه فیلم‌های شبکه‌های فارسی زبان بر رفتارهای کودکان و نوجوانان خود مهر تأیید می‌زنند.

ماهواره ماری خوش خط و خال در آستین خانواده

بسیاری از خانواده‌هایی که از شبکه‌های ماهواره‌ای استفاده کرده‌اند بر تأثیر سوء این برنامه‌ها به ویژه فیلم‌های شبکه‌های فارسی زبان بر رفتارهای کودکان و نوجوانان خود مهر تأیید می‌زنند.

استفاده از تکنولوژی‌های روز علاوه بر مزیت‌های بسیاری که دارد در صورت عدم استفاده بهینه می‌تواند آثار سوء و جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد.
استفاده از دستگاه‌های ماهواره‌ای و تماشای برنامه‌های کانال‌های فارسی زبان به ویژه فیلم‌ها و سریال‌های این شبکه‌های ضربه‌های شدیدی را به بنیان خانواده‌ها وارد کرده است.

به نظر می‌رسد میزان بهره‌برداری از شبکه‌های ماهواره‌ای در سال‌‌های اخیر در ایران افزایش محسوسی داشته است، براساس آمارهای موجود با رسیورها و دیش‌های معمولی می‌توان حدود 2 هزار کانال ماهواره‌ای را در ایران با کیفیت بالا دریافت کرد، برنامه‌هایی که با سنت و فرهنگ ایرانی و اسلامی در تضاد هستند و اثرات مخرب روحی و روانی بر مخاطبان ایرانی برجای می‌گذارند و یکی از مهم‌ترین تاکتیک‌های غرب در جنگ نرم علیه ارزش‌های اسلامی و ایرانی به شمار می‌روند.
حجم انبوه و روزافزون این شبکه‌ها موجب رویگردانی مخاطبان از فرهنگ خودی و دل بستن به آموزه‌های بیگانه می‌شود که زنگ خطر بزرگی محسوب می‌شود.
گر چه آمار و ارقام بسیاری از آثار سوء فیلم‌های پخش شده در شبکه‌های فارسی زبان بر بنیان خانواده‌های ایرانی منتشر می‌شود و مسئولان فرهنگی و غیر فرهنگی در زمینه آسیب‌های این شبکه‌ها بارها و بارها هشدار می‌دهند، اما انگار گوش خانواده‌ها از این هشدارها پر شده است و نمی‌خواهند این تهدید را جدی بگیرند.
با توجه به اینکه خانواده‌ها نسبت به هشدارهای مسئولان بی‌توجه هستند در این گزارش به صورت مستقیم به تاثیرات سوء شبکه‌های ماهواره‌ای بر فرزندان از زبان خانواده‌هایی پرداخته شده است که در منزل از شبکه‌های ماهواره‌ای استفاده می‌کرده‌اند.

ماهواره درصدد القای روابط نامشروع زنان و مردان متاهل است

"محبوبه  - ر" زن 32 ساله کرمانی که یک دختر هشت ساله دارد، به خبرنگار فارس گفت: ما در خانه ماهواره داشتیم و به ویژه فیلم‌های شبکه‌های فارسی‌زبان را مشاهده می‌کردیم.
وی افزود: در این فیلم‌ها رابطه بین زنان و مردان به صورت غیر اخلاقی و بی‌هیچ محدودیتی نشان داده می‌شود و حتی زنان و مردان متاهل به راحتی با افراد دیگر رابطه برقرار می‌کنند.
این بانوی کرمانی ابراز داشت: آن چه که در این فیلم‌ها به خانواده‌ها القا می‌شود، این است که هیچ مانعی برای برقراری رابطه وجود ندارد.
وی درباره علت حساس شدن خود و همسرش به فیلم‌های شبکه‌های فارسی زبان گفت: یک روز دخترم که فقط هشت سال دارد به من گفت: مامان شما دوست پسر نداری؟
این مادر جوان تصریح کرد: همین سؤال کوتاه دخترم من را به فکر واداشت و پس از مشورت با همسرم تصمیم گرفتیم دیگر از شبکه‌های ماهواره‌ای به ویژه در حضور دخترمان استفاده نکنیم. 

دیر بجنبیم ماهواره فرهنگمان را مطابق با فرهنگ غرب تغییر می دهد

زن جوان دیگری نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: از آغاز ازدواج با همسرم یک دستگاه ماهواره را در منزل نصب کردیم و از شبکه‌های مختلف آن استفاده می‌کردیم.
"اسما – ف" بیان داشت: استفاده از کانال‌های ماهواره در خانه ما و در حضور فرزندم نیز ادامه داشت.
وی گفت: مدتی قبل متوجه شدم که دختر چهار ساله‌ام حرکات زشتی را انجام می‌دهد که با سن و سال وی هیچ گونه هم‌خوانی ندارد.
این بانوی کرمانی تصریح کرد: زمانی که حرکات نامتعارف دخترم بیشتر شد، وی را نزد یکی از متخصصان مربوط به حوزه کودکان بردم تا ما را راهنمایی کند.
وی بیان داشت: این متخصص حرکت‌های دخترم را مورد ارزیابی قرار داد و به ما گفت: این کودک بر اساس مشاهده بعضی حرکت‌های ناشایست اقدام به این رفتار می‌کند.
"اسما – ف" افزود: من و همسرم به این صحبت روانشناس بسیار فکر کردیم، اما متوجه نشدیم که فرزندمان در کجا این حرکت‌ها را مشاهده کرده است.
وی ابراز داشت: ما به به شدت از وضعیت پیش آمده برای دخترم ناراحت بودیم تا اینکه این موضوع را با مادر بزرگم که زنی مؤمن و باتجربه است در میان گذاشتیم.
این مادر جوان خاطرنشان کرد: مادر بزرگم به ما گفت این بچه به علت تماشای فیلم‌های بدی که از ماهواره می‌بیند، این حرکات را انجام می‌دهد.
وی اظهار داشت: پس از صحبت‌های مادر بزرگم تصمیم گرفتیم که تماشای ماهواره را برای مدتی محدود کنیم و این کار را انجام دادیم و در کمال ناباوری پس از مدتی وضعیت اخلاقی دخترم به طرز قابل قبولی تغییر کرد.

نتایج مثبت عدم مشاهده ماهواره خیلی زود مشهود می‌شود 

مرد جوانی که دارای دو فرزند 10 و هشت ساله است در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: ما نیز مانند بسیاری از خانواده‌ها برنامه‌های شبکه‌های ماهواره‌ای را تماشا می‌کردیم.
"امین – ج" افزود: ما بدون هیچ محدودیتی به فرزندانمان هم اجازه می‌دادیم تا برنامه‌های شبکه‌های ماهواره‌ای و حتی فیلم‌های شبکه‌های فارسی زبان را تماشا کنند.
وی عنوان کرد: با بزرگ‌تر شدن فرزندانم متوجه شدم که حرف‌ها و حرکات آنها در حد و اندازه بچه‌هایی با این سن و سال نیست به طور مثال پسرم با کمال خونسردی به من و مادرش می‌گفت: می‌خواهم وقتی بزرگ شدم چند تا دوست دختر داشته باشم و دخترم هم حرف‌های نامربوط می‌زد.
این مرد جوان تصریح کرد: این سخنان فرزندانم موجب شد تا نسبت به آینده آنها احساس خطر کنم و به این فکر افتادم تا دیگر شبکه‌های ماهواره‌ای به ویژه فیلم‌های شبکه‌های فارسی‌زبان را مشاهده نکنیم.
وی اظهار داشت: بارها از طریق رسانه‌ها درباره آثار سوء شبکه‌های ماهواره‌ای شنیده بودم، اما تا زمانی که با چشم خودم این آسیب‌ها را ندیدم، باور نکردم.
"امین – ج" به خانواده‌هایی که دارای فرزند هستند و از شبکه‌های ماهواره‌ای استفاده می‌کنند، گفت: فقط برای مدت کوتاهی مشاهده این شبکه‌ها را قطع کنند تا آثار مثبت آن بر خانواده را با چشمان خود ببینند. 

فرار دختر نوجوان با الگوگیری از شخصیت یک فیلم فارسی‌زبان ماهواره‌ای

اما مشاهده برنامه‌های شبکه‌های فارسی‌زبان سرنوشت ناگواری را برای یک دختر نوجوان در پی داشت، سرنوشت مشابهی که برای دختران و زنان جوان دیگر نیز رقم خورده است.
"نیلوفر – س" دانش‌آموز کلاس سوم راهنمایی که حالا مهر دختر فراری به پیشانی‌اش خورده است، به خبرنگار فارس گفت: من در خانواده‌ای متوسط زندگی می‌کردم و ما در خانه برنامه‌های ماهواره را نگاه می‌کردیم.
وی خاطرنشان کرد: یکی از شبکه‌های فارسی‌زبان فیلمی را پخش می‌کرد که من به شدت به شخصیت اصلی این فیلم علاقه داشتم.
این دختر جوان ابراز داشت: پس از مشاهده این فیلم با پسر جوانی آشنا شدم و همان ‌طور که شخصیت فیلم از خانه به همراه دوست پسرش فرار کرد من هم این کار را انجام دادم.
وی با ابراز پشیمانی شدید از کاری که انجام داده است، بیان داشت: من فقط هیجان‌های این فیلم را دیدم، اما از خطرات فرار از خانه هیچ اطلاعی نداشتم، اما حالا که آسیب‌های بسیاری دیدم، متوجه شدم که با خیال‌بافی‌هایی که در ذهنم انجام می‌دادم، آینده خودم را نابود کردم و آبروی خانواده‌ام را هم بردم. 

مأموریت شبکه‌های فارسی‌زبان نفی شریعت در روابط خانوادگی است

رئیس پلیس آگاهی استان کرمان نیز با تایید فرار از خانه با الگوبرداری از سریال‌های شبکه‌های فارسی زبان به خبرنگار فارس گفت: شبکه‌های فارسی زبان برای نفی شریعت در روابط خانوادگی و اجتماعی ایران مأموریت دارند.
هوشنگ پوررضاقلی با اشاره به افزایش 10 درصدی فرار دختران و زنان جوان از خانه اظهار داشت: بیشتر افرادی که کانون خانواده را رها کرده و فرار می‌کنند، قربانی جنسی می‌شوند.
وی تصریح کرد: با توجه به بررسی پرونده‌های فرار مشخص می‌شود که علت فرارها الگوی کپی‌برداری شده از سریال‌های آمریکایی شبکه‌های فارسی زبان است.
پوررضاقلی عنوان کرد: شبکه‌های فارسی زبان دین‌زدایی از رفتار اجتماعی و خانوادگی، برداشتن خط‌کشی‌های شرعی در جامعه مسلمان، تصرف بدون مانع طرف جنسی دلخواه را به زن و مرد القا می‌کنند.
وی بیان داشت: این شبکه‌ها تمام بایدها و نبایدهای شرعی را به عنوان قرارداد اجتماعی خودساخته بشر معرفی می‌کنند و در این زمینه خیلی هم خوب پیش رفته‌اند.
پوررضاقلی با اشاره به اینکه نمونه سیاست رسانه‌ای مانند فارسی وان به شدت در حال تکثیر است، گفت: بعضی از شبکه‌های فارسی با الگوی فارسی‌وان تغییر کاربری می‌دهند.
وی با بیان اینکه برنامه‌های این شبکه‌های فارسی زبان تأثیراتی را در رفتار خانواده‌های ایرانی بر جای گذاشته است، تصریح کرد: در بسیاری از پرونده‌ها فرد این نکته را بیان کرده که تلویزیون آنها بر روی این شبکه‌ها تنظیم شده است. 

امتحان کنید، ضرری ندارد

این روزها پدر و مادرهای بسیاری از تغییر رفتارها و حرکت‌های فرزندانشان شاکی هستند که بیشتر آنها در خانه از شبکه‌های ماهواره‌ای استفاده می‌کنند به نظر می‌رسد با قطع شبکه‌های ماهواره‌ای بتوان به نتایج قابل توجهی دست یافت، امتحان کردن این کار که ضرری ندارد.



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات