top
کتاب تربیت طبیعی در مقابل تربیت عاریه ای

کتاب تربیت طبیعی در مقابل تربیت عاریه ای

کارگروه تربیتی پرتال جامع و تخصصی کودک: واژه تربیت طبیعی به این معناست که کودک باید طوری تربیت شود که بتواند فطریات و درونیات خودش را زنده کند

کتاب تربیت طبیعی در مقابل تربیت عاریه ای

تربیت طبیعی در مقابل تربیت عاریه ای

 

عبدالعظیم کریمی

 

انجمن اولیا و مربیان

 

این کتاب با عنوان « تربیت طبیعی در مقابل تربیت عاریه ای » به مباحث تربیتی از زاویه جدیدی نگاه می کند و آن مقایسه و مقابله دو نوع تربیت با هم است. واژه تربیت طبیعی به این معناست که کودک باید طوری تربیت شود که بتواند فطریات و درونیات خودش را زنده کند.در واقع در این روش تربیتی، مربی چیز جدیدی به کودک آموزش نمی دهد،بلکه کودک را به کشف  و اکتشاف داده هایش می رساند و این مسیر،سفر به درون را برای کودک هموار می کند.در مقابل،مبنای تربیت عاریه ای علوم صنعتی و دانسته های غیر فطری است که در واقع نوعی سفر به بیرون است و کودک از داشته های خدادادی و فطری اش غافل می شود.

 

مولف،در این کتاب بر آن است تا با این مقایسه و آشنایی مختصر با دو نوع تربیتی طبیعی و عاریه ای،از آثار سوء یا ناخواسته تربیت عاریه ای جلوگیری کند.

 

در فصل اول این کتاب با ارائه نظرات مختلف درباره تربیت،به ضرورت پرداختن اساسی به روش های تعلیم و تربیت طبیعی ،اشاره و نقش این نوع تربیت بر شکل دهی درونی رفتارها و ارزش ها بررسی می شود.بخش اصلی کتاب را فصل دوم آن تشکیل می دهد که به تمایزات اساسی بین روش تربیتی طبیعی و عاریه ای می پردازد و مباحثی درباره این دو روش ارائه می شود.

 

مشخصات کتاب

 

    تعداد صفحه: 308

    نشر: انجمن اولیاء و مربیان (08 آبان، 1386)

    شابک: 964-451-100-X

    قطع کتاب: رقعی



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات