top
کتاب خانواده و دشواریهای رفتاری کودکان

کتاب خانواده و دشواریهای رفتاری کودکان

کارگروه تربیتی پرتال جامع و تخصصی کودک: کتاب «خانواده و دشواری­های رفتاری کودکان»، بر اساس مشکلات شایعی که والدین و مربیان با کوکان و نوجوانان دارند، شکل گرفته و سعی کرده پس از تبیین علل و زمینه­های هریک از مشکلات رفتاری، راهکارهایی برای کنترل و اصلاح این معضلات، ارائه دهد

کتاب خانواده و دشواریهای رفتاری کودکان

خانواده و دشواریهای رفتاری کودکان

 

نویسنده : علی قائمی

ناشر : انجمن اولیا و مربیان

کتاب «خانواده و دشواری­های رفتاری کودکان»، بر اساس مشکلات شایعی که والدین و مربیان با کوکان و نوجوانان دارند، شکل گرفته و سعی کرده پس از تبیین علل و زمینه­های هریک از مشکلات رفتاری، راهکارهایی برای کنترل و اصلاح این معضلات، ارائه دهد.

 

این کتاب، با مقدمه­ای درباره چیستی تربیت و ابعاد و اهداف آن شروع می­شود و پس از بحث از مفهوم ناسازگاری و ملاک­های آن، به انگیزه­های کودکان برای بروز این رفتارها و اصول کلی درمان آنها می­پردازد. بحث بعدی با عنوان «ما و لغزشهای کودکان»، اقدامات تربیتی را در سه مرحله­ی شناخت علل، برنامه­ ریزی و اجرا، توضیح می­دهد و نکاتی برای هر مرحله ذکر می­کند.

 

در ادامه، در قالب یازده عنوان، مصادیقی از ناسازگاری رفتاری کودکان را مورد بحث قرار می­دهد؛ این عناوین عبارتند از: بی­قراری، سرکشی و لجبازی، خشم، دشمنی، درگیری و نزاع، بددهنی، پرخاشگری، شرارت، خرابکاری، تقلب و دزدی.

 

نویسنده ­ی کتاب، از معلمان و اساتید باسابقه در علوم تربیتی است و تاکنون کتاب­های متعددی در زمینه­ی تربیت به رشته ­ی تحریر درآورده است.



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات