top
والدین؛ اولین الگوی حجاب یا بی‌حجابی

والدین؛ اولین الگوی حجاب یا بی‌حجابی

کارگروه تربیتی پرتال جامع و تخصصی کودک، مهدکودک و خانواده:مدرس حوزه علمیه به نقش خانواده در توسعه فرهنگ حجاب در جامعه اشاره کرد و گفت: در حقیقت اولین الگوی حجاب یا بی‌ حجابی، والدین هستند.

والدین؛ اولین الگوی حجاب یا بی‌حجابی

حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمی، مدرس حوزه علمیه با اشاره به ارزش رعایت حجاب کامل اسلامی در جامعه، اظهار کرد: با توجه به دستور پوشش در قرآن کریم و سیره اهل بیت(ع) زن با حجاب علاوه بر اینکه در جامعه در امنیت است رضایت پروردگار را هم به دست می‌آورد و زن بدحجاب با زیرپا گذاشتن ارزش‌های دین هم خود مورد اذیت قرار می‌گیرد و هم سبب خشنودی شیطان می‌شود.

وی عواملی همچون محیط، وراثت و تربیت را در شکل‌گیری شخصیت انسان‌ها موثر دانست و افزود: انسان‌ها با تربیت صحیح دینی و با بهره‌گیری از آموزه‌های دین می‌توانند استدلال‌های مناسب دین را در مورد همه دستوراتش علی‌الخصوص رعایت پوشش و حفظ حجاب گفتاری و رفتاری و عفیف بودن قبول کند و زندگی آرامی داشته باشد.

این کارشناس دینی با بیان اینکه محیط هم به نوبه خود روی افراد تاثیر می‌گذارد، تصریح کرد: زنانی که در سایه دین و در محیط دینی تربیت شده‌اند هیچ‌وقت پوشش نامناسب دیگران روی حجاب آنها تاثیر منفی نمی‌گذارد، بلکه برعکس حجاب کامل آنها روی افراد جامعه تاثیر مثبت گذاشته و هم باعث امنیت خود فرد می‌شود و هم باعث می‌شود دیگران زندگی آرامی داشته باشند.

نقش خانواده در توسعه فرهنگ پوشش

حجت‌السالام رحیمی به تبیین ضرورت توسعه فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه پرداخت و گفت: دین مبین اسلام حجاب و عفاف را هم برای مرد و هم برای زن لازم می‌داند چراکه با حجاب و عفاف است که افراد جامعه از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی مصونیت پیدا می‌‌کنند.

وی ترویج و اشاعه فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه را نیازمند عزم ملی و مشارکت همگانی دانست و اضافه کرد: یقینا یک ارگان یا نهادی خاص نمی‌تواند در اشاعه فرهنگ حجاب در جامعه موفق باشد، بنابراین همگان باید احساس مسئولیت کرده، دست در دست یکدیگر داده تا جامعه‌ای غنی از فرهنگ حجاب با تمام ابعاد آن داشته باشیم.

مدرس حوزه علمیه به نقش خانواده در توسعه فرهنگ حجاب در جامعه اشاره کرد و متذکر شد: خانواده، اولین جایی است که شخصیت انسان در آن شکل می‌گیرد در حقیقت اولین الگوی حجاب یا بی‌ حجابی، والدین هستند. اگر والدین به پوشش مناسب اهمیت بدهند و خود را به گوهر حجاب و حیا آراسته نمایند، فرزند نیز از آنها نمونه‌برداری خواهد کرد؛ در واقع نقش خانواده در قالب پرورش مبانی دینی و تحکیم آن در فرزندان می‌تواند عاملی اساسی در توسعه فرهنگ پوشش در جامعه باشد.

حجاب زنان ایرانی ریشه در عفاف ذاتی و تاریخی ایشان دارد

وی در ادامه تاکید کرد: حجاب زنان ایرانی ریشه در عفاف ذاتی و تاریخی ایشان دارد. چنانکه از تاریخ بر می‌آید، زن ایرانی از دوران باستان تمایل خود را به حفظ حجاب خود، البته به اشکال مختلف، نشان داده است. پس از ورود اسلام به ایران نیز زنان ایران در کنار بهره‌مند شدن از بسیاری حقوق سیاسی، اجتماعی و اقتصادی، مزین به حجابی شدند که در کنار حضور و مشارکت آنها در عرصه اجتماع، عفاف آنها را محفوظ نگاه می‌داشت.

حجت‌الاسلام رحیمی الگودهی و ارائه نمونه‌های تربیتی و دینی از انسان‌های وارسته به افراد جامعه را در فرهنگ‌سازی حجاب ضروری دانست و افزود: با توجه به اینکه الگوها در ساختار روحی و رفتاری انسان نقش مؤثری دارند، بایستی در زمینه فرهنگ حجاب و عفاف نیز الگوسازی شود.

 



مرتبه
مرتبه
زینب
1394/01/23 - 10:09
لباس های دختر بچه ها تابستونیش رو که خیلی زیاد دیدین خیلی مدل های زیبا و باز و راحتی هستن البته منظورم از راحت لختی بودن مدل ها هست مخصوصا تاپ های بیرونیشون من خودم خیلی دوست دارم و خیلی این مدل ها رو تن دخترم میکنم ولی پدر شوهرم و البته پدر خودم یه بار بهم گفتن این چه لباس هایی هست تن بچه میکنی در واقع از لختی بودن لباس بدشون اومده بود البته من چیزی نگفتم و دوباره تنش هم کردم ولی به نظرتون جلوه ی بدی داره که دخترکوچولومون رو اینجور لباس ها بپوشونیم ....اینم اضافه کنم که اینجور پوشش دخترم رو با بزرگ شدنش تغییر خواهم داد و کم کم پوشیده تر میکنم چون در واقع نمیخوام خلاف دینم عمل کنم و میدونم این برای خودش هم بهتره چون پوشش خوب در سن بالاتر برای حفاظت خودش هست....حالا دوست دارم نظر شما رو هم بدونم
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات