top
دیدار با فرزند طلاق

دیدار با فرزند طلاق

کارگروه تربیتی پرتال جامع و تخصصی کودک، مهدکودک و خانواده: مدتی است از شوهرم جدا شده ام و او اجازه نمی دهد پسر 5 ساله ام را ملاقات کنم. آیا این جدایی، به فرزندم لطمة روحی نمی زند ؟

دیدار با فرزند طلاق

فرزند شما به ویژه با توجه به سن پایین، به دیدار شما نیاز دارد و قطع ارتباط، سبب آشفتگی روحی – روانی او خواهد شد، مگر این که خود به دلیلی (مقصر دانستن شما یا تطبیق با وضعیت جدید) رغبتی به دیدار شما نداشته باشد.

اگر فرزند، تمایل دارد و قانون نیز شما را منع نکرده است، علت منع پدر را بیابید و درصدد رفع آن برآیید. عللی که والد سرپرست را به منع دیدار والد غیر سرپرست با فرزند خود وا می‌دارد، چنین است :

1- بدگویی والد غیر سرپرست : اگر از همسر پیشین خود نفرت دارید و به سبب این نفرت، زمان دیدار با فرزند خود از او بد می گویید، این عمل را متوقف سازید. خود را از اسارت خشم برهانید. این خشم، هم به روح و روان شما و هم فرزندتان صدمه می زند. واقعیت (جدایی از همسر) را بپذیرید و با او دربارة تربیت فرزند خود به توافق برسید.

2- امکانات اضافی غیر متعارف : اگر هنگام دیدار فرزند، به جهت تمکن مالی، امکانات رفاهی و تفریحی اضافی غیر متعارف در اختیار او قرار می دهید، این رفتار را تغییر دهید.

3- تحریک عواطف و احساسات کودک : گاهی والد غیر سرپرست، هنگام دیدار، عواطف کودک را ضد والد سرپرست تحریک می کند.

تأثیر علل پیشین این است که کودک، پس از بازگشت از دیدار والد غیر سرپرست تا چند روز بدخلقی و بدرفتاری می کند و با روابط سرد خود با والد سرپرست، مشکلاتی را برایش فراهم می آورد. 

برگرفته از سخنان استاد دهنوی



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات