top
اسباب بازی مناسب برای کودکان

اسباب بازی مناسب برای کودکان

کار گروه فرهنگی،پرتال جامع و تخصصی کودک: در خرید اسباب بازی، چه نکاتی را رعایت کنیم تا خطری برای فرزند ایجاد نشود ؟

اسباب بازی مناسب برای کودکان

در خرید اسباب بازی، چه نکاتی را رعایت کنیم تا خطری برای فرزند ایجاد نشود ؟

ج : نکته بسیار مهم در خرید اسباب بازی برای کودکان زیر 1 سال، نوع و اندازه آن است. برخی از اسباب بازی ها برای این کودکان بسیار خطرناکند. آنچه در اختیار آنان قرار می‌گیرد، ابعادش نباید از 3 یا 4 سانتی متر کمتر باشد؛ زیرا خردسالان در این سن، همه چیز را به سمت دهان خود می برند و ممکن است آن را ببلعند.

گاهی خود اسباب بازی بزرگ است؛ اما قطعات جدا شدنی (چشم، دماغ، باتری کوچک و ...) دارد و با توجه به کنجکاوی کودکان در این سن، احتمال جدا کردن قطعه و بلعیدن هست. گاهی کودکان زیر 1 سال به سمت اسباب بازی های فرزندان بزرگ تر جذب می شوند؛ بنابراین حتماً به فرزندان بزرگ تر خود بیاموزید که در اتاق خود یا زمانی که والدین، مراقب برادر یا خواهر کوچکشان هستند، بازی کنند.

فرزندان بزرگ تر را از خطرهای احتمالی اسباب بازی ها برای خواهر یا برادرشان آگاه سازید.

گاهی اسباب بازی بزرگ است و از این جهت مشکلی ایجاد نمی کند؛ اما متأسفانه برای نشان دادن چشم و ابرو و دهان آن، از رنگ های شیمیایی استفاده می شود که ممکن است باعث مسمومیت فرزند شما شود. اسباب بازی های پرزدار نیز کودکان مبتلا به آسم را دچار مشکل می سازند.

لطفاً برای کودکان زیر 1 سال بادکنک نخرید؛ زیرا ممکن است هنگام ترکیدن، باعث ترس و وحشت آنان شود و نیز به صورتشان صدمه بزند.

در اسباب بازی های دارای سوراخ های کوچک، احتمال گیر کردن انگشت کودک و در اسباب بازی های ریسمان دار، امکان پیچیده شدن به دور گردن او وجود دارد؛ پس به این نکات امنیتی توجه کنید. 

 برگرفته از سخنان استاد دهنوی



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات