top
خرید اسباب بازی های جنگی

خرید اسباب بازی های جنگی

کار گروه فرهنگی،پرتال جامع و تخصصی کودک: آیا خر ید اسباب بازی های جنگی و پلیسی از جمله تفنگ و مسلسل برای پسران، آن ها را دچار خشونت نمی کند ؟

خرید اسباب بازی های جنگی

آیا خر ید اسباب بازی های جنگی و پلیسی از جمله تفنگ و مسلسل برای پسران، آن ها را دچار خشونت نمی کند ؟

ج : خیر. خرید تفنگ و مسلسل اسباب بازی و وسایلی مثل تانک و نفر بر نظامی، آنان را جنگ طلب، خشونت طلب و بزهکار نمی کند. بسیاری از رهبران صلح دوست جهان هم دوران کودکی خود را با همین اسباب بازی ها یا مشابه آن ها پشت سر گذاشته اند. علاقه به این گونه اسباب بازی ها مربوط به سال های اول زندگی پسرها است؛ همان گونه که دختران در این سنین به عروسک های مختلفی علاقه دارند؛ اما به تدریج از بین می رود و این گونه بازی ها جای خود را به فعالیت های ورزشی و مسابقه های فکری می دهد.

در خرید این گونه اسباب بازی ها بر فرزند پسر خود سخت نگیرید؛ البته زیاده روی هم نکنید. اگر فرزندانمان را در دیدن فیلم های خشن تلویزیونی و ویدئویی کنترل کنیم و خود نیز در منزل، رفتارهای خشونت آمیز نداشته باشیم، این مقدار اسباب بازی جنگی و پلیسی، به فرزندانمان لطمه ای نمی زند. در صورتی باید تأمل کرده، محدودیت ایجاد کنید که فرزند شما هنگام استفاده از این گونه اسباب بازی ها، رفتارهای خشن واقعی از خود نشان می دهد. برای چنین کودکی به طور قطع، اسباب بازی های دیگر مناسب تر است؛ زیرا ممکن است زمینه سازی رفتارهای خشن اجتماعی و بزهکاری در آینده شود. 

 برگرفته از سخنان استاد دهنوی



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات