top
اسباب بازی های مناسب کودک نوپا

اسباب بازی های مناسب کودک نوپا

کار گروه فرهنگی،پرتال جامع و تخصصی کودک: برای کودکان نوپا چه اسباب بازی هایی مناسب است ؟

اسباب بازی های مناسب کودک نوپا

برای کودکان زیر 1 سال چه اسباب بازی هایی مناسب است ؟

ج : تا 6 ماهگی کودک، جغجغه های دستی، زنگوله، فرفره و عروسک های کوچک قابل آویختن به گواره (به ویژه اگر دارای حرکت و صدا باشند)، حلقه های قابل شست و شو که بتواند به راحتی در دست بگیرد و در دهان بگذارد، مناسب است. از شش ماهگی به بعد، جغجغه های پایه دار، روروک، حیوانات عروسکی توپر، عروسک پلاستیکی که با فشار دادن، پرتاب کردن و کوبیدن روی آن ها صدا می دهند، اسباب بازی های کودکی یا باتری دار که حرکت می کنند و آهنگ می زنند، ماشین ها یا جانورانی با چرخ های بزرگ، مکعب های بزرگ و نرم با رنگ های روشن (به ویژه صورتی و زرد) مناسب هستند.

اسباب بازی های مناسب کودک 2 ساله

برای کودکان حدود 2 سال چه اسباب بازی هایی مناسب است ؟

ج : اسباب بازی های مناسب این سن عبارتند از : لگوهای ساده (قطعه هایی مکعب شکل که کودکان با آن ها خانه یا اشیای دیگر می سازند)، جورچین اشکال با شکل های دایره، مربع و مثلث و جورچین های ساده 4 تا 6 قطعه ای، مکعب های چوبی در اندازه های گوناگون، مهره‌های بزرگی که با نخی ضخیم به نخ کشیده می شوند، مداد شمعی های کلفت، کتاب‌هایی از جنس مقوایی ضخیم و دارای تصاویر بزرگ و ساده، وسایل بازی در حمام (استکان، فنجان و اسباب بازی های شناور)، حیوانات عروسکی، قطار و ماشین و کامیون های جوبی یا پلاستیکی، وسایل خانه اسباب بازی مثل ظروف و وسایل آشپزخانه و اسباب بازی‌هایی با در پوش پیچی و ... .

اسباب بازی های مناسب کودک 3 ساله

برای فرزند 3 ساله ام چه اسباب بازی هایی مناسب است ؟

ج : افزون بر اسباب بازی های مناسب کودکان 2 ساله (ر.ک : ص 39)، شما می توانید برای دخترتان، عروسک هایی با لباس های گوناگون و برای پسرتان ماشین، جرثقیل، بولدوزر و تراکتور اسباب بازی و ابزارهای اسباب بازی (چکش، میخ، پیچ، انبردست و ...) تهیه کنید.

اسباب بازی های مشترک دختر و پسر در این سن، اسباب بازی های اداری (تلفن، رایانه، ماشین حساب و ...)، بازی های فکری ساده، و بازی های ساده رایانه ای است.

 برگرفته از سخنان استاد دهنوی



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات