top
خراب کردن اسباب بازی ها

خراب کردن اسباب بازی ها

کار گروه فرهنگی،پرتال جامع و تخصصی کودک: پسر 6 ساله ام اسباب بازی هایش را خراب می کند. علت چیست و چگونه می توان این رفتار او را اصلاح کرد ؟

خراب کردن اسباب بازی ها

پسر 6 ساله ام اسباب بازی هایش را خراب می کند. علت چیست و چگونه می توان این رفتار او را اصلاح کرد ؟

 علت اصلی این رفتار، حس کنجکاوی کودک است؛ این حس را با رادیویی کهنه، اتویی خراب، ساعتی غیر قابل استفاده یا کیت های الکترونیکی ارضا کنید.

گاهی فراوانی اسباب بازی ها و یکنواخت شدن و عدم لذت از آن ها او را به تخریب وا می‌دارد. (ر.ک : ج 2 ص 34 و 35).

در مواردی نیز ممکن است این رفتار کودک برای جلب توجه باشد. لطفاً در غیر زمان متعارض (زمانی که این رفتار را ندارد)، بیشتر به او توجه کنید.

گاهی به دلیل خستگی و عصبانیت، اسباب بازی هایش را خراب می کند یا می شکند. بررسی کنید و ببینید آیا مشکل جدی عاطفی دارد یا نه. در صورتی که با همسر خود اختلاف جدی دارید، آن را از بین ببرید یا اگر خداوند به تازگی فرزندی به شما داده است، تمام توجه خود را به او معطوف نکنید.

برخی اسباب بازی ها به دلیل پیچیدگی استفاده از آن ها، کودک را عصبانی می کند. اگر مناسب سن او نیست، آن را نگه دارید تا کودک بزرگ تر شود و مهارت بیشتری در استفاده از آن بیاید.

در صورت استمرار این رفتار، افزون بر وا داشتن او به جمع آوری تکه های اسباب بازی و تمیز کردن اتاق، از ساز و کارهای بازدارنده (ر.ک : ج 1، ص 97 و 98) به ویژه محرومیت استفاده کنید.

یادتان باشد که در خرید اسباب بازی جدید شتاب نکنید و آن را به سالم بودن اسباب بازی قبلی منوط کنید. 



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات