top
نقش اولیای مدرسه در اعتماد به نفس دانش آموز

نقش اولیای مدرسه در اعتماد به نفس دانش آموز

کارگروه تربیتی پرتال جامع و تخصصی کودک، مهدکودک و خانواده: اولیای مدرسه تا چه اندازه در افزایش اعتماد به نفس فرزند یا کاهش آن تأثیر دارند ؟

نقش اولیای مدرسه در اعتماد به نفس دانش آموز

اولیای مدرسه تا چه اندازه در افزایش اعتماد به نفس فرزند یا کاهش آن تأثیر دارند ؟

ج : با توجه به اقتدار مدیران، معاونان و معلمان مدرسه، اثر آنان بر اعتماد به نفس دانش آموزان بسیار است. ایجاد فضایی برای اظهار نظر دانش آموزان در زمینه هایی مانند اداره کردن مدرسه، تهیه برنامه های آموزشی و دخالت دادن آن ها در ارزیابی کارها و ارزیابی رفتار خودشان (پرورش قدرت خود ارزیابی)، و دادن حق انتخاب، در افزایش اعتماد به نفس آنان بسیار موثر است.

توجه اولیای مدرسه برخی اختلالات دانش آموزان مانند بیش فعالی همراه با اختلال در تمرکز (ADHD) یا اختلال ویژه یادگیری (LD) و کمک به حل آن ها (ر.ک : ج1، ص 18 و 167)، جلو ضعف اعتماد به نفس دانش آموز را می گیرد.

در مقابل، معلمی که دائم به دانش آموز می گوید : «‌تو خنگی، ساده لوحی، ضعیفی، تنبلی» یا او را با تمسخر، انیشتین کلاس معرفی می کند، به طور قطع در کاهش اعتماد به نفس او اثر می گذارد و باعث می شود در آینده نیز که وارد اجتماع می شود، تحت تأثیر سخنان معلم، خود را کودن، ضعیف و تنبل بداند.

نشان دادن نقاط ضعف دانش آموز، مقایسه دانش آموزان با هم، و به رخ کشیدن امتیازات برخی بر دیگران نیز عامل مهم ضعف خودباوری دانش آموز است. 

برگرفته از سخنان استاد دهنوی



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات