top
با ناخن جویدن کودکان چه باید بکنیم

با ناخن جویدن کودکان چه باید بکنیم

کارگروه تربیتی پرتال جامع و تخصصی کودک، مهدکودک و خانواده: اولین عملی که باید از آن اجتناب کنید، سرزنش کردن کودک است. این عمل بی‌فایده است و حاصلی ندارد. با سرزنش کردن کودک احتمال دارد او را به سمت شرایط بدتری سوق دهید، عدم‌اعتماد به نفسش را افزایش دهید و در نتیجه عادت جویدن ناخن‌ها در او تشدید شود.

با ناخن جویدن کودکان چه باید بکنیم

در عوض، سعی کنید با صحبت کردن با کودک در مورد احساسی که دارد، منشأ استرسی که رفتار کودک از آن ناشی می‌شود را بشناسید.
به او توضیح دهید که طبیعی است که گاه انسان احساسات ناخوشایندی را تجربه کند و اینکه شما نیز اغلب چنین احساساتی را تجربه کرده‌اید و هنوز هم ممکن است برایتان پیش‌ بیاید.
برای آنکه تشویش و نگرانی‌‌اش را کنترل کند، راز کوچکی را با او در میان بگذارید (زمانی‌که کوچک بودید چه کارهایی انجام می‌دادید).
به کودکتان کمک کنید تا خشمش را به‌گونه‌ای دیگر ابراز کند مثلا از طریق بازی یا ورزش کردن. چنانچه کودک نشان می‌دهد مایل است دست از این کار بردارد و به حمایت شما نیاز دارد، می‌توانید با موافقت او به لاک‌هایی متوسل شوید که در داروخانه‌ها یافت می‌شوند و به ناخن‌ها مزه تلخی می‌دهند، تا جایی که عادت جویدن ناخن‌ها از سرش بیفتد. این مواد محصولات طبیعی‌ای هستند که مواد اصلی آنها از روغن گیاه چای یا روغن بادام گرفته می‌شوند.در مورد این نگرانی کوچک با پزشک کودکان صحبت کنید تا درصورت نیاز شما را به یک متخصص معرفی کن



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات