top
اعتماد به نفس کاذب

اعتماد به نفس کاذب

کارگروه تربیتی پرتال جامع و تخصصی کودک، مهدکودک و خانواده: پسر 12 ساله ام به جهت اعتماد به نفس بالا درس نمی خواند و در نتیجه نمره های خوبی نمی گیرد. چگونه به او بفهمانم که این اعتماد به نفس مطلوب نیست ؟

اعتماد به نفس کاذب

پسر 12 ساله ام به جهت اعتماد به نفس بالا درس نمی خواند و در نتیجه نمره های خوبی نمی گیرد. چگونه به او بفهمانم که این اعتماد به نفس مطلوب نیست ؟

ج : باید به او بفهمانید که اعتماد به نفس در هر کاری، از جمله درس خواندن زمینه می‌خواهد؛ یعنی بدون آموزش و تمرین، اعتماد به نفس کاذب خواهد بود؛ همان گونه که ورزشکاران در مسابقه های بین المللی، بدون آمادگی و به صرف اعتماد به نفس بالا نمی‌توانند پیروز شوند.

علت اصلی این گونه اعتماد به نفس کاذب، القائات فراوان والدین برای ایجاد خود باوری در فرزند است؛ به گونه ای که باورش می شود از عهده هر کاری از جمله درس خواندن بر می‌آید و دیگر به آموزش، مطالعه و تمرین نیازی ندارد.

برای این که او را متوجه این خود باوری کاذب کنید، با پرسش از درس، پیش از امتحان می‌توانید به او ثابت کنید که آمادگی ندارد و برای کامیابی در امتحان باید مطالعه کند.

افزون بر این، به نقش الگویی خود نیز توجه داشته باشید. به طور معمول، فرزندان، این گونه رفتارها را از والدین خود می آموزند. اگر خود یا همسرتان اعتماد به نفس کاذبی در زندگی دارید، آن را اصلاح کنید. 

برگرفته از سخنان استاد دهنوی



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات