top
فواید بازی

فواید بازی

کارگروه تربیتی پرتال جامع و تخصصی کودک، مهدکودک و خانواده: اگر به بازی کودکان توجه جدی نداشته باشیم، آنان را از چه فوایدی محروم کرده ایم ؟

فواید بازی

اگر به بازی کودکان توجه جدی نداشته باشیم، آنان را از چه فوایدی محروم کرده ایم ؟

ج : بازی برای کودکان فواید بسیاری دارد :

1- آشنایی با دنیای اطراف : کودک از طریق بازی، با دنیای اطراف (رنگها، شکل ها، اندازه‌ها، جنس اشیا و اهمیت آن ها) آشنا می شود و اطلاعات مفیدی به دست می آورد؛ برای مثال، هنگام آب بازی می فهمد که برخی اشیا در آب شناور می مانند و برخی در آب فرو می روند.

2- احساس آرامش : کودک هنگام بازی، بسیاری از ناکامی هایش را به کامیابی تبدیل می‌کند و آرزوهایی را که بدان ها نرسیده، برآورده می سازد و در نتیجه احساس آرامش می‌کند.

3- رشد و تقویت عضلانی : بازی، عاملی مهم برای رشد و تقویت عضلانی کودک است که سلامت جسم او را نیز تضمین می کند. بازی باعث تحرک عضلات بزرگ و کوچک می شود؛ هنگام راه رفتن و دویدن و پریدن، عضلات بزرگ بدن، و زمان بازی با اسباب بازی های قابل انعطاف (خمیر یا گل بازی) و مکعب ها، عضلات کوچک تقویت می شود. بازی، کودک را در کنترل اندام ها توانا، و تعادل جسمی او را تقویت می کند.

4- تقویت مهارت سخن گفتن : کودک در بازی با همسالان، مجبور می شود واژگان بیشتری را به کار گیرد که نتیجه اش، تقویت مهارت سخن گفتن است.

5- تقویت حواس : در بازی، حواس کودک به ویژه حس لامسه، بینایی و شنوایی او تقویت می شود.

6- ایجاد خلاقیت : بازی، عاملی مهم برای ایجاد خلاقیت و ابتکار کودک است؛ زیرا در آن هنگام می کوشد نقشه ای طرح کند تا بهتر و زودتر به نتیجه برسد.

بی توجهی به بازی کودکان، آنان را از این فواید محروم می کند. 



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات