top
بازی و مشکلات هیجانی – عاطفی

بازی و مشکلات هیجانی – عاطفی

کارگروه تربیتی پرتال جامع و تخصصی کودک، مهدکودک و خانواده: بازی چگونه می تواند مشکلات هیجانی – عاطفی فرزند را از بین ببرد ؟

بازی و مشکلات هیجانی – عاطفی

بازی چگونه می تواند مشکلات هیجانی عاطفی فرزند را از بین ببرد ؟

ج : بازی، وسیله ای بسیار مهم برای از بین بردن مشکلات هیجانی – عاطفی فرزندان از جمله خشم، ترس و اضطراب است.

بسیاری از بازی ها باعث تخلیه هیجانات کودک می شود و خشم او را می کاهد. وقتی فرزند شما هنگام بازی در نقش قهرمانی خوب ظاهر می شود و با موجودی پلید مبارزه می کند، در حقیقت خشم خود را کنترل می کند.

او وقتی نقش هیولا را بازی می کند، در واقع ترس خود از هیولا را کاهش می دهد. او با ایفای نقش فردی شجاع در بازی، و مبارزه با بدی ها و زشتی ها، بر تشویش درونی اش پیروز می شود.

وقتی فرزند شما در دکتر بازی، عروسک خود را معاینه و به آن آمپول تزریق می کند، دارد ترس خود از پزشک و آمپول را کاهش می دهد. او هنگام ترس از دزد، نقش پلیس، و زمان ترس از آتش، نقش آتش نشان را بازی می کند.

کودک نوپایی که از افتادن از پله می ترسد، می کوشد با بازی (بالا رفتن و پایین آمدن از پله) ترس ناشی از افتادن را در خود از بین ببرد.

کودک در بازی، به علت وقوع رخدادها پی می برد و خود این آگاهی، عاملی برای کاهش ترس است؛ برای مثال وقتی با سوزن، بادکنکی را می ترکاند، یا د می گیرد که سوراخ شدن و ترکیدن بادکنک با صدا همراه است و از آن پس کمتر از صداها می ترسد. والدین نیز می‌توانند از طریق بازی با کودک، در کاهش مشکلات هیجانی عاطفی او از جمله ترس موثر باشند

 برگرفته از سخنان استاد دهنوی



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات