top
دوچرخه سواری خطرناک کودک

دوچرخه سواری خطرناک کودک

کارگروه تربیتی پرتال جامع و تخصصی کودک، مهدکودک و خانواده: پسر 11 ساله ام هنگام دوچرخه سواری، اصلاً به مسائل ایمنی توجه نمی کند و این مسأله مرا نگران کرده است چه کنم ؟

دوچرخه سواری خطرناک کودک

پسر 11 ساله ام هنگام دوچرخه سواری، اصلاً به مسائل ایمنی توجه نمی کند و این مسأله مرا نگران کرده است چه کنم ؟

ج : این مسأله اهمیت دارد؛ زیرا ممکن است خطرهای جدی را در پی داشته باشد؛ پس با توجه به نکات ذیل بکوشید هر چه زودتر مشکل را حل کنید.

1- او را با قوانین خیابان ها آشنا سازید.

2- نکات ایمنی مربوط به دوچرخه سواری را به او بیاموزید.

3- از او بخواهید درباره قوانین دوچرخه سواری و نکات ایمنی آن و به ویژه آمار حوادث در این زمینه، تحقیقی بنویسد. برای ترغیب او به این پژوهش، از معلم او نیز می توانید کمک بخواهید و حتماً برای این کار پاداش خوبی در نظر بگیرید.

4- با مهربانی و عطوفت از او بخواهید که خود را به خطر نیندازد.

5- با توجه به اهمیت مسأله، لازم است عواطف او را تحریک کنید. به او بگویید دوستش دارید و نمی توانید مصیبت از دست دادنش را تحمل کنید.

6- آگاه ساختن او از موارد مشابهی که به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی، جان خود را از دست داده (حتی در صورت لزوم، ملاقات با خانواده های مصیبت دیده) بسیار موثر است. خواندن حوادث تأثر برانگیز در این زمینه از نشریات حوادث، او را متنبه می سازد.

7- برای اطمینان از اثر گذاری راهکارهای پیشین، با خودرو خود او را تعقیب کنید و در صورت مشاهده رفتارهای خطرناک، دوچرخه را در صندوق عقب ماشین بگذارید و فرزندتان را به خانه بیاورید یا به مقصدش برسانید و بگویید فردا فرصت دیگری به او می دهید.

8- در صورت بی نتیجه بودن اقدام های شما، با او معامله کنید. دوچرخه اش را بفروشید و به جای آن (حتی با پول بیشتری) برایش وسیله بی خطری بخرید.

9- سرانجام چاره ای جز اعمال شیوه محرومیت با قفل کردن یا فروختن دوچرخه ندارید. 

 برگرفته از سخنان استاد دهنوی



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات