top
علت چپ دستی و چگونگی برخورد با آن

علت چپ دستی و چگونگی برخورد با آن

کارگروه تربیتی پرتال جامع و تخصصی کودک، مهدکودک و خانواده: کودک 8 ساله ام چپ دست است. علت آن چیست و چگونه باید با این مشکل برخورد کنم ؟

علت چپ دستی و چگونگی برخورد با آن

علت چپ دستی فرزند شما احتمالاً وراثت است. براساس بررسی ها، اگر پدر و مادر، هر دو چپ دست باشند، دست کم نیمی از فرزندان آن ها چپ دست خواهند شد.

مهم ترین نکته این است که باور کنید فرزندتان مشکلی ندارد و چپ دستی او عیب نیست. اگر این مطلب را باور داشته باشید، برخورد مناسبی خواهید داشت. بهترین برخورد با چپ دستی فرزند این است که او را به استفاده از همان دست چپ تشویق کنید. با برخورد درست به او اطمینان دهید که هیچ فرقی بین چپ دستی و راست دستی وجود ندارد. حتی برای بالا بردن اعتماد به نفس فرزندتان می توانید به او بگویید که امتیاز او بر راست دستان این است که می تواند از هر دو دستش استفاده کند؛ اما راست دستان فقط از دست راست استفاده می‌کنند؛ زیرا وسایل و تجهیزات، مناسب راست دستان ساخته شده اند و بر خلاف چپ دستان که مجبورند گاهی از دست راست هم استفاده کنند، از دست چپشان استفاده نمی‌کنند.

بکوشید فرزندتان را در چپ دستی ورزیده سازید. شما باید طرز گرفتن مداد و کاغذ به شیوه چپ دستان را به او بیاموزید. او اکنون در سال های اول تحصیل است. اگر آموزش های لازم را ببیند، به راحتی می تواند در انجام تکالیف و تحصیلات موفق باشد.

چپ دستان در ابتدای تحصیل به طور معمول حرف ها و واژگان را درشت تر می نویسند و در انجام تکالیف کندترمد که با کمک شما به تدریج ریزتر و سریع تر می نویسند.

یکی از مشکلات مهم چپ دستان در مدرسه، محل نشستن آن ها روی نیمکت است. حتماً با معلم فرزندتان گفت و گو کنید تا او را در جای مناسبی بنشاند. کودک چپ دست باید در انتهای چپ نیمکت بنشیند تا هنگام نوشتن یا نقاشی کردن، فضای مناسب تری داشته باشد و حرکت آرنج او مزاحم هم نیمکتی راست دستش نشود.

مشکل دیگر آنان قلم نی برای تمرین خط درشت است که مخصوص راست دستان قط خورده و شما یا معلم باید آن را در جهت عکس قط بزنید. 



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات