top
مقاومت کودک در خوردن دارو

مقاومت کودک در خوردن دارو

کارگروه تربیتی پرتال جامع و تخصصی کودک، مهدکودک و خانواده: کودک 4 ساله ام دارو نمی خورد و با بستن دهان مقاومت می کند. چه کنم ؟

مقاومت کودک در خوردن دارو

دلیل مصرف دارورا برایش توضیح دهید و برای این کار از پزشک کمک بگیرید؛ توضیحات پزشک موثرتر است. داروها را به سربازان شجاعی تشبیه کنید که می توانند با بیماری او بجنگند. بهتر است او را از طول دوره درمان هم آگاه کنید که بداند لازم نیست همیشه دارو بخورد. برای این کار می توانید از یک تقویم دیواری استفاده کنید و روی هر روزی را که دارو می خورد، خط بزنید.

هنگام دادن دارو به فرزندتان، رفتاری کاملاً جدی داشته باشید و این کار را به گونه ای انجام دهید که گویا حتی «تصور» نخوردن آن هم وجود ندارد. تزلزل شما هنگام خوراندن دارو، او را مقاوم تر می کند.

از فرزندتان برای خوردن دارو خواهش و التماس نکنید. همدردی با او و توضیح فراوان در این باره، او را به این باور می رساند که دارو را دوست ندارد.

به سبب خوراندن دارو، عذر خواهی نکنید؛ اما تشویق او پس از خوردن دارو بسیار مطلوب است. تشویق او می تواند دادن یک خوردنی شیرین و خوشمزه باشد.

یکی از علل مقاومت کودکان در برابر دارو، این است که فرد بزرگ تری داروی بدمزه ای را در گلوی آنان می ریزد؛ پس اجازه دهید خودش دارو رادر دهان بگذارد.

برای کاهش مقاومت فرزندتان هرگز از راه های نادرست استفاده نکنید. به دروغ به او نگویید که دارو بدمزه نیست؛ اعتمادش از شما سلب خواهد شد.

دارو را هرگز با نام شربت یا شکلات یا آبنبات به او ندهید؛ زیرا ممکن است داروهای دیگری را نیز به جای شکلات بخورد و در معرض تهدید قرار گیرد



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات