top
ضربه زدن به خود

ضربه زدن به خود

کارگروه تربیتی پرتال جامع و تخصصی کودک، مهدکودک و خانواده: برخی از کودکان عادت دارند که به نشانه ی اعتراض و اعلام نارضایتی، سر خود را به در و دیوار و زمین بکوبند...

ضربه زدن به خود

برخی از کودکان عادت دارند که به نشانه ی اعتراض و اعلام نارضایتی، سر خود را به در و دیوار و زمین بکوبند. با توجه به آسیب پذیر بودن مغز و وجود مناطق حساس در جمجمه، لازم است در چنین شرایطی ضمن حفظ خونسردی و آرامش خود تا حد امکان دامنه ی آسیب و ضربه را محدود سازید. بهترین اقدام برای دستیابی به این منظور، پوشاندن دیوار و زمین اطراف با اسفنج یا فوم ضخیم می باشد.

باز هم یا آوری می کنیم که به این عادت ناخوشایند کودکتان اهمیت ندهید و مضطربانه با کودک برخورد نکنید. زیرا  نشان دادن چنین نقطه ضعفی از جانب شما برای کودک نشانه ای موفقیت تلقی می شود و او مصمم تر از گذشته بری دستیابی به خواسته های غیر منطقی خود به این کار ادامه می دهد.

نکته : یکی از عوارض جدی عادت ضربه زدن به خود، ایجاد اختلال دایم در دید می باشد، لذا در صورتی که فرزندتان بیش از حد به این کار دست می زند یا قادر به محدود کردن دامنه ی آسیب نیستید برای کمک به ترک عادت و پیشگیری از بروز عوارض جدی ان با پزشک و روان شناس مشورت کنید. در زمان هایی که کودکتان ضربه زدن به خود را شروع می کند در عین بی تفاوت نشان دادن خود، سعی کنید توجه او را به یک اسباب بازی جدید یا هر چیز جالب توجه دیگر جلب کنید، در واقع منحرف کردن ذهن کودک از موضوع اعتراض بهترین شیوه برای قطع ضربه زدن می باشد. 



مرتبه
مرتبه
آذر
1394/01/25 - 11:54
کودک یکسال و نیمه من خیلی خودش رو میزنه و از همه مهمتر چیزی که خیلی من را نگران کرده اینه که سرش رو به دیوار میزنه که کبود میشه نمی دونم این چه رفتاریه که از خودش نشون میده . واسه هر چیزی که میخواد اینکار را انجام میده . آخه من چکار کنم افسرده شدم به خدا . تروخدا کمکم کنید . چکار کنم که این عادت خطرناک را ترک کنه ؟ مرسی .
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات