top
مرور و یاد آوری چند توصیه برای مراقبت بهتر از نوزاد

مرور و یاد آوری چند توصیه برای مراقبت بهتر از نوزاد

کارگروه تربیتی پرتال جامع و تخصصی کودک، مهدکودک و خانواده: زایمان طبیعی و روش های مراقبتی «نوزاد نزد مادر» باید برای هر کسی که مایل است در دسترس باشد و هر مادر که خواهان به کارگیری روش های فوق می باشد. منعی نیز از نظر پزشکی در این مورد وجود ندارد، بتواند از پزشکان یا پرستاران بیمار تقاضا کند تا این روش ها را در مورد او به کار گیرند.

مرور و یاد آوری چند توصیه برای مراقبت بهتر از نوزاد

* زایمان طبیعی و روش های مراقبتی «نوزاد نزد مادر» باید برای هر کسی که مایل است در دسترس باشد و هر مادر که خواهان به کارگیری روش های فوق می باشد. منعی نیز از نظر پزشکی در این مورد وجود ندارد، بتواند از پزشکان یا پرستاران بیمار تقاضا کند تا این روش ها را در مورد او به کار گیرند. (البته در طی سال های اخیر خوشبختانه در کشور ما بیمارستان هایی تحت عنوان «بیمارستان دوست دار مادر و کودک» به ارایه ی این شیوه های مناسب در مورد مادر نوزاد اقدام کرده اند که به نحو قابل توجهی نیز با اقبال عمومی رو به رو می باشند.)

* مادر و پدر بایستی نوزاد خود را پس از تولد حداقل به مدت یک ساعت در اختیار داشته و او را تغذیه و نوازش کند. این مدت فرصت مناسبی برای در آغوش گرفتن نوزاد و راه بردن او توسط پدر می باشد.

* آموزش صحیح، تبلیغات مناسب و تشویق مادران برای اقدام  به شیردهی نوزادانشان از طریق پستان توسط مسئولان، پزشکان و پرستاران مورد توجه واقع شود.

* کودکانی که به هر دلیل توسط بطری تغذیه می شوند. در هنگام شیردهی توسط مادر یا پدر در آغوش گرفته شوند و هرگز در زمان استفاده از بطری به تنهایی رها نشوند.

* مادر و پدر برای حمل نوزا در محیط خارج از منزل او را در آغوش بگیرند یا از ساک های پارچه ای مخصوص حمل نوزاد در بغل یا پشت استفاده کنند. (این روش برای تسکین کودکی که نق می زند یا قولنج دارد نیز بسیار مفید است.)



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات