top
بازی و مراقبت

بازی و مراقبت

کارگروه تربیتی پرتال جامع و تخصصی کودک، مهدکودک و خانواده: کودکان به تدریج از مدت خواب خود – به ویژه در عصرها – می کاهند و در اوقات بیداری میل دارند که به کاری مشغول شده یا همبازی و رفیقی داشته باشند.

بازی و مراقبت

کودکان به تدریج از مدت خواب خود – به ویژه در عصرها – می کاهند و در اوقات بیداری میل دارند که به کاری مشغول شده یا همبازی و رفیقی داشته باشند. نوزادان در 2 تا 4 ماهگی از نگاه کردن به رنگ های روشن و اشیاء متحرک لذت می برند. در خارج از اتاق از دیدن برگ و سایه ی درختان خوشحال می شوند، داخل اتاق دست های خود و عکس های دیوار را با کنجکاوی بررسی می کنند یا برای دقایق طولانی مخصوصاً در هنگام شیر خوردن به نقش و نگار و رن آمیز ی لباس مادر خیره می شوند. برای ارضاء این نیاز در کودک می توانید :

1- بعضی از تصاویر پلاستیکی با رنگ روشن را به وسیله ی ریسمانی به نرده های تختخواب او بیاوریزند به نحوی دست های نوزاد به آنها برسد.

2- با استفاده از مقوا و کاغذ رنگی اشکال مختلفی ساخته آنها را بالای سر نوزاد نصب کنید به نحوی که در اثر ورزش نسیم به حرکت در آمده و توجه کودک را به خود جلب کند.

3- بعضی از وسایل مناسب منزل نظیر قاشق یا فنجان پلاستیکی را به تختخوابش آویزان کنید.

نکته : تمام این اسباب بازی ها خوب و مفید هستند اما فراموش نکنید که مهمتر از همه ی آنها همنشین مهربانی است که شیر خوراران او را بسیار دوست دارند و باعث رشد و نمو آنها می شود. 



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات