top
روش های جلوگیری از بارداری برای مردان

روش های جلوگیری از بارداری برای مردان

کارگروه تربیتی پرتال جامع و تخصصی کودک، مهدکودک و خانواده: برای مدتی طولانی، تمام روش ها به کار برده شده به منظور جلوگیری از بارداری صرفاً روش هایی مردانه بود؛ زیرا این روش ها تا حد زیادی موثر و قابل اطمینان بودند.

روش های جلوگیری از بارداری برای مردان

برای مدتی طولانی، تمام روش ها به کار برده شده به منظور جلوگیری از بارداری صرفاً روش هایی مردانه بود؛ زیرا این روش ها تا حد زیادی موثر و قابل اطمینان بودند. دو نوع از این روش ها امروزه نیز به صورت گستردهه ای مورد استفاده قرار می گیرند که عبارتند از :

مقاربت منقطع

مقاربت منقطع روشی است که شامل قطع رابطه ی جنسی قبل از وقوع انزال می باشد.

امتیازات این روش، بدون خرج بودن و عدم استفاده از وسیله ی خارجی می باشد.

اگرچه این روش، رضایت بسیاری از زوج ها را جلب می کند اما معایبی نیز دارد که عبارتند از :

داشتن ضریب اطمینان نسبی : حدود 15 تا 20 درصد احتمال عدم موفقیت در این روش وجود دارد.

مشکل بودن کاربرد برای بعضی از مردان : برخی از مردان، از کنترل مورد نیاز در این روش ناراحت می شوند.

ایجاد اختلال در روابط زوجین : روش مقاربت منقطع در مواردی که بر روابط جنسی مطلوب زن و شوهر تاثیر منفی می گذارد یا باعث ایجاد احساس محرومیت در آنها خوصاصً زن می شود.

نکته : روش مقاربت منقطع را به دلیل وارد آوردن برخی فشارهای جسمی و روانی نمی توان به مردان جوان، افراد بی تجربه و کسانی که دارای مشکلاتی برای ایجاد رابطه ی جنسی هستند توصیه کرد.

کاندوم (کاپوت)

این وسیله در جهان طرفداران بسیار دارد و حدود 8 تا 10 درصد از زوجین به صورت منظم و 30 درصد از آنها که گاه از آن استفاده می کنند.

این وسیله برای اولین بار در قرن هجدهم در کشور انگلستان تولید شد و امروزه با استفاده از ترکیبات لاتکس به طور انبوه ساخته می شود. اکنون محققین در حال بررسی امکان کاربرد مواد نابود کننده ی اسپروماتوزوئید در ترکیبات سازنده ی کاندوم می باشند.

از امتیازات اصلی این روش بی ضرر بودن کامل و سهولت استفاده از آن می باشد.

از جمله معایب این وسیله نیز مورد قبول واقع نشدن این روش از سوی برخی مردان و همچنین احتمال شکست 5 تا 8 درصدی آن می باشد که این عدم موفقیت بسیار به ندرت و به دلیل پارگی کاندوم جانب مصرف کننده منجر به وقوع حاملگی ناخواسته می شود. برخی از این اشتباهات عبارتند از :

* استفاده از روش جلوگیری (کاندوم) فقط ایامی که احتمال باروری وجود دارد. (چرا که ممکن است تاریخ این روزها اشتباهاً محاسبه شده باشد.)

* به کار بردن آن درست قبل از وقوع انزال و در هنگامی که بسیار دیر شده است.

* ادامه دادن رابطه ی جنسی برای مدت طولانی بعد از انزال.

با وجود همه ی این مشکلات این روش یکی از بهترین و شایع ترین روش های جلوگیری از بارداری به حساب می آید.

نکته : بار دیگر متذکر می شویم که شما در هر شرایط مخصوصاً دوره ی بعد از زایمان و قبل از بازگشت عادت ماهانه ملزم هستید که برای انتخاب و استفاده از روش های جلوگیری از بارداری حتماً با پزشک زنان یا کارشناس امور بهداشتی مشورت کنید. 



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات