top
ژن «زبان» در دختران فعال‌تر از پسران است

ژن «زبان» در دختران فعال‌تر از پسران است

کارگروه تربیتی پرتال جامع و تخصصی کودک، مهدکودک و خانواده: تحقیقات اخیر پژوهشگران حاکی از آن است که ژن «زبان» در دختران فعال‌تر از پسران است.

ژن «زبان» در دختران فعال‌تر از پسران است

به گزارش ایسنا، مطالعات متعدد حاکی از آن است که زمانی که کودکان دختر شروع به صحبت می‌کنند مهارت آنها از کودکان پسر بیشتر است. 


در حال حاضر، دانشمندان ژن مرتبط با تکامل صدا و زبان را بررسی کردند و برای نخستین بار دریافتند تفاوت جنس در مهارت‌های زبانی انسان تاثیرگذار است. 


قبل از سال 2001، محققان دریافتند ژنی به نام FOXP2 برای حرف زدن ضروری است. 


بعدها محققان هشدار دادند FOXP2 احتمالا فقط یکی از ژن‌های درگیر در ارتباطات بشری است اما در تحقیقات بعدی دریافتند تاکید بر روی آن است. 


همچنین محققان دریافتند عملکرد دختران در یادگیری زبان سریع‌تر و زودتر از پسران است، به طوری‌که یادگیری تولید اولین کلمات و جملات خود را زودتر و جمع واژگان بزرگتر را هم سریعتر از پسران انجام می‌دهند. 



مرتبه
مرتبه
مامان مینا
1394/01/19 - 09:18
پسر 19ماهه من حرف نميزنه. خيلي سعي ميكنه و يه جورايي به زبون خودش زياد حرف ميزنه اما ما چيزي نميفهميم. اهنگ همه كلمات رو ميزنه. وقتي ميبينه ما متوجه نميشيم عصباني ميشه. من تو خونه خيلي باهاش حرف ميزنم و شعر ميخونيم. به نظرتون دير نيست؟؟ البته اينم بگم كه من و همسرم خيلي زود حرف زدن ياد گرفتيم
مامان زهرا
1394/01/27 - 11:09
خانوما فقط دقت داشته باشید که نی نی هاتون پژواک صدا نداشته باشند.ینی وقتی میگی اسمت چیه اونم در پاسخ میگه اسمت چیه.چون گفتین نی نی ها تکرار میکنند یه کم نگران شدم. یاد نینیگیای پسر خودم افتادم
نگین
1394/02/02 - 08:01
منم پسرم وقتی دو سال ونیمش بود دچار لکنت شد و تا چهار سالگی هم ادامه داشت فقط خدا میدونه چه حالی داشتم شب و روزم گریه بود تو این مدت گفتار درمانی هم بردم که توصیه هاش این بود که کتاب داستان های آهنگین با لحن روان و خیلی شمرده براش زیاد بخونم و تو خونه هم خیلی شمرده و آروم حرف بزنیم و از استرس دور باشه و همچنین خوردن گرمیجات
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات