top
شاید شما مقصر شب ادراری کودک خود باشید!

شاید شما مقصر شب ادراری کودک خود باشید!

کارگروه تربیتی پرتال جامع و تخصصی کودک، مهدکودک و خانواده: شب ادراری کودک یک بیماری ارثی است، والدین نباید به خاطر این بیماری کودک را مورد سوال و جواب قرار دهند.

شاید شما مقصر شب ادراری کودک خود باشید!

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: شب ادراری کودک یک بیماری ارثی است، والدین نباید به خاطر این بیماری کودک را مورد سوال و جواب قرار دهند. شاید شما مقصر شب ادراری کودک خود باشید. 

دکتر محمدرضا دادفر اظهار کرد: ظرفیت مثانه کودکان زیاد نیست؛ همچنین تخلیه مثانه تحت کنترل مغز نیست بنابراین دفعات تخلیه ادرار در کودکان زیاد است ولی با مرور زمان ظرفیت مثانه افزایش یافته و تخلیه ادرار هم ارادی انجام خواهد شد.

وی افزود: برخی کودکان به دلیل عدم تکامل دستگاه عصبی و عضلانی مثانه دچار مشکل شب ادراری می شوند.
دادفر تصریح کرد: مشکل شب ادرای یک بیماری ارثی است. در صورتی که والدین کودک در گذشته این مشکل را داشته اند، احتمال ابتلای کودک به این بیماری هم زیاد است. کودک در طول روز با توجه به هوشیاری می تواند تخلیه مثانه را کنترل کند ولی شب و در هنگام خواب مغز کنترل کمتری بر مثانه دارد و تخلیه مثانه ناخودآگاه صورت می گیرد.

این اورولوژیست عنوان کرد: والدین باید توجه کنند که نباید به علت شب ادراری کودک را مورد سوال و جواب قرار دهند، این نوع رفتار کردن وضعیت شرایط بهبود این مشکل در کودک را بدتر می کند. والدین باید از نظر روحی حامی کودک باشند و برای درمان مشکل کودک خود به پزشک مراجعه کنند.

وی خاطرنشان کرد: این بیماری به صورت خودبه خودی تا سنین ۱۵ سالگی درمان می شود ولی برای درمان سریع تر آن می توان از درمان دارویی استفاده کرد. همچنین وسیله ای ساخته شده که با اتصال به کودک، در هنگام خواب به محض خیس شدن وی را از خواب بیدار می کند و کودک هم می تواند ادرار خود را کنترل کند این وسیله پس از مدتی باعث شرطی شدن کودک و کنترل تخلیه ادرار او می شود./ایسنا



مرتبه
مرتبه
مامان سیما
1394/01/18 - 10:39
پسر من دو سال و دوماهه است و تقریبا 5 ماه هست که از پوشک گرفتمش توی روز مشکلی ندارم . هر وقت دسشویی داشته باشه جیش می برمش دستشویی انجام میده اما مشکل : 1- ( پی پی ) است . که نمی تونه هنوز کنترل کنه و بعضی وقتها توی شرتش خراب کاری می کنه و این مسئله وقتی مخصوصا جایی هستم منو عذاب میده با وجودی که شرت آموزشی پاش می کنم که خونه کسی رو کثیف نکنه اما از اینکه همه می فهمن که این پی پی کرده خیلی ناراحت می شم . چکار کنم که پی پی شو قبل خراب کاری بگه 2- مشکل بعدی شب هاست که وقتی می خوابه با وجودی اینکه قبل خواب می برمش دستشویی و پوشکش می کنم موقع خواب اما صبح می بینم پوشکش خیس است . بهم می گن اگه همین طور ادامه بده به مشکل شب ادرای دچار میشه ؟؟؟ لطفا راهنماییم کنید در این دو مشکل ممنونم
مامان یاسی
1394/01/22 - 07:09
سلام دوستای خوبم. خیلی حالم بده. پارسا از یهودی سال و نیمی یاد گرفته که جیشش رو بگه. ولی الان یه هفته میشه که هی شلوارش رو خیس میکنه. نه در حد نم زدن. کاملا خیس میکنه. با اینکه بهش میگم پسرم اگه جیش داری بهم بگو. اول انکار میکنه و بعدش میبینم که شلوارش خیس. اوایل با ملایمت باهاش برخورد میکردم. براش داستان میگفتم. براش جایزه میخریدم. ولی انگار نه انگار. امشب در عرض پنج ساعت ده تا شلوار عوض کردم. ولی آخرین بار دیگه کنترلم رو از دست دادم و زدم به پاش. ولی الان حالم خیلی بده. احساس درموندگی میکنم. نمیدونم چیکار کنم. کسی هست کمکم کنه؟ حالم از خودم بهم میخورد.
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات