top
قصه‌های ترسناک برای کودکان نخوانید

قصه‌های ترسناک برای کودکان نخوانید

کارگروه تربیتی پرتال جامع و تخصصی کودک، مهدکودک و خانواده: یک روانشناس کودک معتقد است، قصه بهترین ابزار تربیتی برای تربیت صحیح کودکان است و می‌تواند نقش مهمی در تقویت قدرت ارتباطی فرد داشته باشد.

قصه‌های ترسناک برای کودکان نخوانید

یک روانشناس کودک معتقد است، قصه بهترین ابزار تربیتی برای تربیت صحیح کودکان است و می‌تواند نقش مهمی در تقویت قدرت ارتباطی فرد داشته باشد. 

عظیم عظیمی در گفت و گو با ایسنا، منطقه کرمانشاه، با تأکید بر اهمیت قصه‌گویی در پرورش شخصیت، بیان کرد: زبان مهمترین وسیله ارتباطی است و یکی از ابزارهایی که می‌تواند نقش موثری در پرورش این وسیله ارتباطی داشته باشد، قصه است. 

عظیمی گفت: تأثیر مثبت قصه بر رشد اخلاق و شخصیت کودک انکارناپذیر است. 

وی با تأکید بر نقش قصه در بالا بردن قدرت بیان و روابط اجتماعی، بیان کرد: کودکان در سنین ابتدایی تولد تا زمان هفت سالگی در سنین ناپیروی به سر می‌برند و شرایط به گونه‌ای است که اگر مسائل را به آنها گوشزد کنیم، توان درک آن را ندارند. 

عظیمی ادامه داد: قصه بهترین وسیله برای رسیدن به اهداف تربیتی است، چرا که کودک توان درک مسائل را ندارد و نمی‌تواند درک درستی از مسائل داشته باشد، این در حالیست که او به راحتی خود را به جای شخصیت‌های مختلف قصه می‌گذارد و جایگاه آنها را به خوبی درک می‌کند. 

این روانشناس کودک افزود: کودک توان درک جایگاه و موقعیت شخصیت‌های قصه را دارد و در واقع خود را با شخصیت‌های قصه تطبیق می‌دهد و سعی می‌کند شخصیت خود را به سمت ویژگی‌های خوب شخصیت‌های خوب قصه نزدیک کند. 

عظیمی گفت: قصه خوب قصه‌ای است که به اقتضای فهم و نیاز کودک باشد و شرایطی خسته کننده برای او بوجود نیاورد. 

وی تأکید کرد: قصه باید کوتاه باشد و از قسمت‌های مختلف تشکیل شده باشد و کودک را منتظر ادامه خود نگه دارد. 

عظیمی جذاب بودن و دارا بودن بعد اخلاقی را از ویژگی‌های قصه خوب برشمرد و گفت: بهترین قصه‌ها قصه‌هایی هستند که از زبان حیوانات بیان می‌شوند. 

وی سپس به والدین توصیه کرد به هیچ وجه قصه‌هایی را انتخاب نکنند که ترس، وحشت و خشونت در آنها وجود داشته باشد. 

این روانشناس کودک گفت: کودک از سنین دو سالگی به بعد توان درک قصه را دارد و از همین سنین تمایل به شنیدن قصه دارد و لذا باید قصه‌هایی برای او انتخاب شود که تمایل به شنیدن آنها داشته باشد. 



مرتبه
مرتبه
مهرسام
1394/01/20 - 07:09
یه چیزی خیلی ذهن منو مشغول کرده! چرا بچه های این نسل اکثرا پرتوقع و بی عرضه بار میان؟ به نظر شما توجه بیش از حد پدر و مادرهای این عصر باعث اون نیست؟ قدیما پدرو مادر انقدر درگیر کار و زندگی بودن که فرصت نداشتن به سیستم تربیتی بچه هاشون حتی فکر بکنن بچه های اون دوره یعنی پدر و مادرهای ما نسبت به ما خیلی مستقل تر و کم توقع تر و با اینکه پدر و مادرشون کار خاصی براشون نکردن احترام بیشتری برا بزرگتراشون قایلن!
ریحانه
1394/02/02 - 08:53
دخترم زیر سینم داشت شیر میخورد. یهو دعوا شد و با صدای داد و بیداد دخترم گریه کرد.
حالا دخترم تا توی خواب یه صدای یکم بلند میشنوه میترسه و گریه میکنه حتی وقتی بیداره. چیکار کنم کمکم کنید.
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات