top
پیوستن به جمع خانواده و اجتماع

پیوستن به جمع خانواده و اجتماع

کارگروه تربیتی پرتال جامع و تخصصی کودک، مهدکودک و خانواده: یکی از وظایف اصلی و مهم والدین این است که آداب معاشرت صحیح را از همان سال های اولیه کودکی به فرزندشان بیاموزند و برای رسیدن به این هدف شیوه های متناسب با سن کودک، جذاب و خلاقانه ای را به کار گیرند.

پیوستن به جمع خانواده و اجتماع

یکی از وظایف اصلی و مهم والدین این است که آداب معاشرت صحیح را از همان سال های اولیه کودکی به فرزندشان بیاموزند و برای رسیدن به این هدف شیوه های متناسب با سن کودک، جذاب و خلاقانه ای را به کار گیرند. درو اقع هر کودک، شیوه های منحصر به فردی را برای یادگیری مفاهیم مختلف می طلبد اگرچه در کلیات امر با سایر کودکان همسال خود نقاط مشترکی نیز داشته باشد.

شما باید به طور غیر مستقیم، دوستانه و به دور از تحکم و توبیخ روش برقرار کردن ارتباط با اعضاء خانواده، فامیل و اجتماع را به او بیاموید و فرصت کافی برای آزمودن و تجربه کردن را در اختیار او قرار دهید.

او را تا حد امکان در میهمانی ها و محافل فامیلی یا دوستانه همراه خود ببرید و به او اجازه دهید که با آرامش خاطر نقش خود را در جمع اقوام و دوستان ایفا کند.

از خطا کردن و دسته گل به آب دادن، مورد توجه واقع نشدن در جمع و حتی کتک خوردن او از بچه های دیگر به وحشت نیفتید. این ها همه، درس های بزرگی است که کودکتان در کلاس زندگی می آموزد و ذهن او را برای کشف و اختراع شیوه ها بهتر تحریک می کند. شما فقط او را زیر نظر داشته باشید و سر بزنگاه او را برای حل مشکلاتش راهنمایی و هدایت کنید.

نکته : در مسیر تربیت کودکتان، به شدت از سرزنش، سرکوفت و حمایت بی موقع و بیش از حد اجتناب کنید.

سعی کنید هنگام خرید کردن او را همراه خود ببرید تا با محیط ها و چهره های مختلف آشنا شده و نحوه ی برخورد با افراد را یاد بگیرد. در طی مسیر هر جا که برایش جالب بود توقف کنید و اجازه دهید که او ضمن تماشا کردن اطلاعات ساده ای را نیز به کمک شما به دست آورد. 



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات