top
شیرمادر از افسردگی کودک در آینده جلوگیری می‌کند

شیرمادر از افسردگی کودک در آینده جلوگیری می‌کند

کارگروه تربیتی پرتال جامع و تخصصی کودک، مهدکودک و خانواده: کودکانی که از شیر مادر تغذیه کرده‌اند، خطر ابتلا به افسردگی در آن‌ها در سن رشد کاهش می‌یابد.

شیرمادر از افسردگی کودک در آینده جلوگیری می‌کند


محققان آلمانی در تازه‌ترین تحقیقات خود دریافتند که شیر مادر از افسردگی کودکان در آینده جلوگیری می‌کند.

تحقیقات جدید نشان می‌دهد: کودکانی که از شیر مادر تغذیه کرده‌اند، خطر ابتلا به افسردگی در آن‌ها در سن رشد کاهش می‌یابد.
محققان انستیتوی مرکزی بهداشت ذهنی آلمان در تحقیقات خود ۵۲ فرد با میانگین سنی ۴۴ سال را مورد بررسی قرار دادند که به خاطر افسردگی شدید تحت درمان قرار گرفتند.
محققان این افراد را با ۱۰۶ فرد سالم که هیچ گونه افسردگی در آن‌ها تشخیص داده نشده بود، مقایسه کردند.
محققان آن دسته از افراد را که در کودکی دست کم چند هفته از مادران خود شیر خورده بودند، در جرگه کسانی قرار دادند که طبیعی شیر خورده‌اند.
این تحقیقات نشان داد: ۷۳ درصد از کسانی که دچار افسردگی نشده بودند به طور طبیعی شیر خورده بودند.
محققان گفتند: این ارتباط بین شیر مادر و کاهش خطر ابتلا به افسردگی در سن رشد را شاید بتوان این گونه تفسیر کرد که شیر مادر به طور کلی به کیفیت رابطه بین مادر و نوزاد باز می‌گردد و جنبه های دیگری از این ارتباط می‌تواند فرد را از ابتلا به افسردگی محافظت کند.
شیر مادر از نوزاد در برابر بیماری ذات‌الریه، مسمومیت غذایی، برونشیت، عفونت‌های میکروبی، آنفلوانزا، عفونت گوش، آلرژی، جوش، اسهال و سرخجه محافظت می‌کند و دارای حداقل ۱۰۰ جزء می‌باشد که در شیر خشک یافت نمی‌شودآن‌ها اشاره کردند که ترکیبات شیر مادر می‌تواند باعث تحریک رشد مغز به شیوه‌ای شود که به جلوگیری از افسردگی کمک می‌کند.
یک پژوهش جدید نیز نشان داده است: تغذیه با شیر مادر عملکرد ریوی کودکان را در سن ورود به مدرسه – به ویژه اگر مادران آن‌ها دچار آسم باشند – بهبود می‌بخشد.
نتایج پژوهش‌های پزشکی دیگر نیز نشان می‌دهد که تغذیه با شیر مادر باعث کاهش خطر ابتلای کودکان به چاقی و دیابت می‌شود.
شیر مادر همچنین بر ضریب هوشی نوزاد تأثیر دارد و دارای اسیدهای چرب، قند لاکتوز، آب و اسید آمینه بوده و ضد بیماری است زیرا آنتی بادی‌های بدن مادر از طریق شیر به نوزاد منتقل می‌شود.
کودکانی که از شیر مادر خورده‌اند، تا سن ۱۵ سالگی کمتر دچار دیابت نوع یک، بیماری MS، بیماری قلبی و سرطان می‌شوند و مشکلات روان‌شناختی،
رفتاری و یادگیری کمتری دارند
شیر مادر از نوزاد در برابر بیماری ذات‌الریه، مسمومیت غذایی، برونشیت، عفونت‌های میکروبی، آنفلوانزا، عفونت گوش، آلرژی، جوش، اسهال و سرخجه محافظت می‌کند و دارای حداقل ۱۰۰ جزء می‌باشد که در شیر خشک یافت نمی‌شود.
کودکانی که از شیر مادر خورده‌اند، تا سن ۱۵ سالگی کمتر دچار دیابت نوع یک، بیماری MS، بیماری قلبی و سرطان می‌شوند و مشکلات روان‌شناختی، رفتاری و یادگیری کمتری دارند.
شیر مادر ترکیبی از پروتئین، چربی، کربوهیدرات و مایعاتی است که تمام این‌ها برای رشد مغز و بدن لازم است و خطر سندرم مرگ ناگهانی نوزاد را کم می‌کند.
تغذیه نوزاد با شیر مادر در سال اول زندگی، میزان بیماری‌ها و مرگ و میرها را کاهش می‌دهد.

 



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات