top
بی دقتی

بی دقتی

کارگروه تربیتی پرتال جامع و تخصصی کودک، مهدکودک و خانواده: پسر 11 سالم ام در کارهایش بی دقت است. چگونه این مشکل را از بین ببرم ؟

بی دقتی

هرگز از واژگان زشت مانند چلفتی، چل من، کور و ... و جمله های تحقیر آمیز استفاده نکنید؛ بلکه علل بی دقتی او را بیابید و آن ها را از بین ببرید :

1- کندی در هماهنگی بدنی : هماهنگی بدنی در برخی کودکان و نوجوانان کند است که می‌توانید با ثبت تام او در کلاس های ژیمناستیک، شنا، فوتبال و ورزش های رزمی، این هماهنگی را بیشتر، و مهارت های حرکتی را در او تقویت کنید.

2- فعالیت های متعدد : فعالیت های فراوان سبب می شود تا آن ها را با شتاب بیشتری انجام دهد و طبیعی است که هر قدر شتاب در کارها افزون تر شود، دقت در آن ها کمتر خواهد شد.

چند توصیه

أ. به او بیاموزید که کیفیت کار به اندازة سرعت انجام آن اهمیت دارد.

ب. به او بیاموزید فعالیت هایش را به صورت مرحله ای انجام دهد و در هر مرحله او را تشویق کنید.

ج. علاقه به کارهایی با صرف وقت فراوان را در او ایجاد کنید. فعالیت هایی از قبیل کیت (مدارهای الکترونیکی ساده)، کوبلن، گرافیک، برنامه نویسی و ...، و در مورد دختران، گلدوزی و دوخت و دوز و برای سنین پایین، پازل (جورچین)، مدل سازی، و ... بر میزان دقت او می‌افزاید.

برای کاهش میزان بی دقتی او، از پیامدهای منطقی نیز می توان استفاده کرد. در صورتی که به جهت بی دقتی، به وسیله ای از وسایل منزل لطمه زد، مقداری از بهای آن را باید از پول توجیبی اش بپردازد، و اگر وسیلة خراب شده از آن خودش بود، بی درنگ شیء جدیدی را جایگزین آن نکنید. 

برگرفته از سخنان استاد حسین دهنوی



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات